رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در سال‌تحصیلی جاری ۶ هزار و ۵۸۰ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی به تحصیل پرداختند.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی شامل تلفیقی-فراگیر، دیرآموز و دارای مشکلات یادگیری هستند، گفت: تسهیل دسترسی همه دانش‌آموزان به آموزش و پرورش فراگیر، راهکاری مناسب برای دستیابی به عدالت همه جانبه و تحول در نظام آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر حضور دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی جزو سیاست‌های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بوده است، افزود: ۴۹۵ نفر دانش‌آموز به‌صورت تلفیقی-فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی، ۷۴۴ نفر نوآموز دیرآموز در دوره پیش‌دبستانی، ۳۵۰۰ نفر دانش‌آموز دیرآموز در پایه‌های اول تا سوم و یکهزار و ۸۴۱ نفر دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی در مدارس عادی تحصیل کرده و از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی بهره‌مند هستند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تحقق یکپارچه‌سازی و همگام و همزمان کردن فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی تصریح کرد: افرادی که معلولیت یا هر گونه مشکل یادگیری دارند، می‌توانند همانند افراد عادی با حداکثر توان بالقوه خود از فرصت‌ها و امکانات برابر برای خود شکوفایی بهره‌مند شوند.

وی گفت: روزانه ۳۸۰ دانش‌آموز با هدف شناسایی، توانبخشی اختلالات یادگیری و جلوگیری از شکست‌های تحصیلی به ۲۴ مرکز آموزشی در ۱۰ شهرستان استان مراجعه کرده و از خدمات آموزشی و حمایتی بهره برده و ۹۶ نیروی متخصص و کارشناس در محیطی مناسب به آنان مشاوره می‌دهند.

رنجبر با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مخاطبان اصلی مراکز مشکلات ویژه یادگیری هستند، ادامه داد: این دانش‌آموزان علی‌رغم داشتن بهره هوشی مناسب در خواندن، نوشتن و ریاضی دچار مشکل هستند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دیرآموز که جمعیت ۱۰ تا ۱۴ درصدی از جامعه دانش‌آموزی را به خود اختصاص داده نسبت به کودکان عادی دارای رفتار‌های سازشی ضعیف‌تر و قابلیت یادگیری کمتری هستند و با دارا بودن بهره هوشی ۸۰ تا ۹۰ نیاز به دریافت خدمات ویژه دارند.

انتهای پیام/م

دانش‌آموزان دیرآموز  جمعیت ۱۰ تا ۱۴ درصدی از جامعه دانش‌آموزی را به خود اختصاص داده اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.