عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اقلام مورد نیاز و ضروری مردم به‌میزان کافی در کشور وجود دارد، اما متاسفانه با فضاسازی‌های اخیر بخش زیادی از منازل مردم به‌انباری از کالا‌ها تبدیل شده است.

اقلام ضروری مردم به مقدار کافی موجود است/ افزایش ۲ تا ۳ برابری واردات گوشت به کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص فضاسازی اخیر در مورد کمبود برخی از کالا‌های اساسی در کشور گفت: رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی می‌توانند نقش اساسی داشته باشند که بتوانیم فضای جامعه را آرام نگه داریم.

سبحانی‌فر افزود: بخشی از برنامه‌ریزی دشمنان ما این است که فضای روانی در بخش اقتصاد کشور ایجاد کنند و تاکنون در بخشی از برنامه‌های خود موفق عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث شکر مشاهده کردیم که در چه فضایی در سطح کشور ایجاد شد و همچنین واردات گوشت در سال جاری نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر افزایش یافته است.

سبحانی‌فر بیان کرد: اصل مطلب این است که کمبود در زمینه کالا‌های اساسی در کشور وجود ندارد، اما متاسفانه فضای روانی توسط عده‌ای از سودجویان و دلالان ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی کشور باید در توزیع عادلانه کالا‌های اساسی در بین مردم و کنترل بازار باید دقت لازم را داشته باشند تا بتوانند فضایی که از سوی افراد سودجو ایجاد می‌شود، به‌خوبی کنترل شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه بخش زیادی از منازل مردم به انبار تبدیل شده است، گفت: نیاز کسی که در طول سال دو کیلو شکر بیشتر نباشد، چندین برابر از نیاز خود را در منزل انبار کرده‌اند و متاسفانه در دیگر کالا‌ها نیز این چالش وجود دارد.

سبحانی‌فر افزود: برخی در کشور فضای کسب‌وکار، دلالی و سودجویی ایجاد کرده‌اند و متاسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی وجود ندارد، بنابراین باید مردم را آگاه کنیم که هیچ مشکلی در زمینه تامین کالا‌های مورد نیاز وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بخش زیادی از مشکلات بازار براساس مسائل روانی ایجاد شده است و رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری باید دست به‌دست یکدیگر بدهند و فضای جامعه را آرام نگه دارند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید وظایف خود را در سطح بازار به‌خوبی انجام دهند تا کالا‌های مورد نیاز مردم با مدیریت صحیح توزیع شود و دست افراد سودجو، دلال و فرصت‌طلب کوتاه شود.

انتهای پیام/ م

وضعیت اقلام ضروری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.