مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی: مسابقات ورزشی بومی و محلی عشایر کشور در شهرستان اسفراین برگزار میشود.

مسابقات ملی عشایر با حضور ۱۴ استان کشور در اسفراین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،کوروش بهادری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: مسابقات بومی و محلی عشایر کشور طی روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه به میزبانی قلعه تاریخی بلقیس در شهرستان اسفراین برگزار می‌شود.

بهادری هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط و تعامل بین طوایف عشایری عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت وحدت و اتحاد در بین طوایف مختلف عشایری این جشنواره به مردم استان و جامعه عشایری فرهنگ ایرانی و روحیه امید به زندگی تزریق میکند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره ملی با حضور ۱۴ استان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود افزود: در این مسابقات آقایان در رشته‌های دو سرعتی، کشتی با چوخه، دال پلان انفرادی، هفت سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، فلاخن یا پرتاب سنگ، چوب کشی وزن منفی ۸۵ و طناب کشی و بانوان در رشته‌های هفت سنگ مهارتی، دال پلان انفرادی، چوب‌کشی وزن منفی ۷۵، حمل مشک، توچینی کلاف پشمی و طناب‌کشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند..

وی در ارتباط با برنامه‌های جانبی این جشنواره گفت: اجرای گروه آیینی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی عشایر به منظور نمایش توانمندی‌های عشایر استان، تولید و عرضه فرآورده‌های غذایی از جمله برنامه‌های جشنواره ملی عشایر در قلعه تاریخی بلقیس اسفراین است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ م

مسابقات ملی عشایر با حضور ۱۴ استان کشور در اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.