مدیرکل دامپزشکی یزد گفت: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو حتما به مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کنند.

هشدار دامپزشکی درخصوص گوشت های بدون مُهر دامپزشکیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی اکبر حداد زاده مدیرکل دامپزشکی یزد گفت: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو گوشت قرمز مورد نیاز به مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کنند.

حداد زاده   افزود: ذبح دام در کشتارگاه با ایجاد شرایط نظارت شرعی و بهداشتی بر آن و انجام پیش سرد گذاری لاشه‌ها، تضمین کننده سلامت گوشت است.

وی با اعلام اینکه کشتارگاه‌ها متضمن سلامت گوشت مصرفی شهروندان هستند خاطر نشان کرد: کشتار دام خارج از کشتارگاه، خلاف است و فعالان کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت در شرایط غیربهداشتی، زمینه ساز شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام  هستند و در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با عاملان برخورد جدی و قانونی  صورت می‌گیرد.

 مدیرکل دامپزشکی یزد  اضافه کرد: بیماری تب کریمه کنگو؛ بیماریی خطرناک است و هیچ گونه علائمی در دام زنده نداشته و در صورت آلوده بودن دام فقط زمانی می‌توان از گوشت آن استفاده کرد که شرایط پس از کشتار و از جمله نگهداری لاشه در سالن پیش سرد به مدت ۲۴ ساعت رعایت شده باشد.

شایان بذکر است شهروندان می توانند پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ غ

از خرید گوشت بدون مُهر دامپزشکی خودداری کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.