نیری گفت: یکی از شاخه‌های اصلی حوزه خلاق حوزه اسباب بازی است و در تلاشیم تا زیست بوم آن را توسعه دهیم.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد حسین سجادی نیری دبیرستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره دلیل شکل گیری برنامه صنایع خلاق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی اسباب بازی اظهار کرد: این ستاد به منظور توسعه زیست بوم و اکوسیستم صنایع خلاق و فرهنگی تلاش‌های بسیاری انجام داده که یکی از مهمترین آن‌ها اختصاص خط اعتباری برای حمایت از فعالیت استارتاپ‌های صنایع خلاق است.

دبیرستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره دلیل شکل گیری برنامه صنایع خلاق گفت: برنامه توسعه زیست بوم خلاق برآمده از تجربیات شرکت‌های دانش بنیان و برای حمایت از شرکت‌هایی است که در عرصه صنایع خلاق و فرهنگی فعال هستند که با دستور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت.

کسی به فعالیت شرکت‌های خلاق توجهی نداشته است

وی ضمن اشاره به این موضوع که تاکنون حدود ۴۰۰ شرکت خلاق در این حوزه شناسایی شده است، گفت: این شرکت‌ها بوده‌اند و فعالیت داشته‌اند، اما کسی به آن‌ها توجه نداشته است. معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با توجه به اهمیت توسعه فعالیت شرکت‌های خلاق تلاش کرده تا با شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل ها، آن‌ها را مورد حمایت قرار داده و به دیگران معرفی کند.

توسعه صنایع خلاق در گروهمکاری با فعالان بخش خصوصی

نیری بیان کرد: یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق حوزه اسباب بازی است و در این راستا ما در تلاشیم با همکاری بخش‌های دیگر زیست بوم و اکوسیستم حوزه اسباب بازی رو توسعه دهیم، قطعا راه بسیار سختی پیش رواست. اگر چه کشور پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های لازم را دارد، اما مشکلات بر سر راه توسعه این شرکت‌ها وجود دارد و باید با همکاری‌های نهاد‌های دیگرهم این اکوسسیتم شکل گیرد.

وی در ادامه گفت:امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم با تمامی صنوف همکاری داشته باشیم و با همراهی فعالان بخش خصوصی فضای حاکم بر حوزه صنایع خلاق را رونق دهیم.

نیری درادامه گزارش مختصری از فعالیت‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به توسعه خلاقیت در حوزه اسباب بازی انجام داده ارائه کرد و گفت:چند سالی است که تلاش داشتیم تا شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، حائز عنوان دانش بنیان شوند و نگاهی که دولتمردان به این حوزه دارند یک نگاه همه جانبه شود. یکی از شاخه‌های اصلی حوزه خلاق حوزه اسباب بازی است و در تلاشیم تا زیست بوم آن را توسعه دهیم به گونه‌ای در تمامی بخش‌ها موفق باشد.

باید شرکت‌های اکوسیستم برنامه خلاق در حوزه اسباب‌بازی را توسعه دهیم

وی افزود:باید نگاهی همه‌جانبه و فرهنگی از طرف دولت به این جریان وجود داشته باشد و شرکت‌های اکوسیستم برنامه خلاق در حوزه اسباب‌بازی را توسعه دهیم و کار را به فعالان آن حوزه بسپاریم به گونه‌ای که در تمامی بخش‌ها از ایده تا طراحی، تولید، عرضه و تجاری سازی موفق باشند.

دبیرستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد:امیدواریم بخش خصوصی بتواند در عرصه سرمایه‌گذاری برای ایده‌های جدید در حوزه اسباب بازی وارد شود واز فضای کپی محصولات خارجی دورشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.