به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعدازظهر امروز در دهمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده مازندران گفت: حضور به موقع مدیریت ارشد استان در ساماندهی خرابیهای ناشی از سیل و خدمات رسانی به مردم خسارت دیده با همراهی و همکاری تمام دستگاههای و سازمانهای دولتی نیروهای انتظامی و نظامی و اطلاع رسانی به موقع رسانهای باعث شد تا بحران ناشی از این بلایای طبیعی در مازندران در کمترین زمان فروکش کند.
محمدجواد آذری جهرمی افزود: روند خدمات رسانی به سیل زدگان باید همانند گذشته بدون وقفه ادامه داشته باشد و در این مراحل بازسازی و نوسازی باید تمام دستگاههای مرتبط از جمله بانکها فعالیتهای خود را تسریع کنند.
وزیر معین دولت دوازدهم در مازندران گفت: دولت در بخش اجرایی برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی و جبران خسارتها در بخش کشاورزی کمکهای خوبی را برای استان مصوب کرده است و بخش زیادی از این کمکها نیز به خسارت دیدگان پرداخت شد.
جهرمی افزود: بانکهای عامل در پرداخت خسارتها به خصوص تسهیلات ساخت و مرمت سرعت بیشتری به خرج دهند تا در هفته جاری این اعتبارات در اختیار سیل زدگان قرار گیرد.
وی گفت: چنانچه در حوزه زیرساخت فناوری و ارتباطات برای پرداخت تسهیلات مشکلی برای بانکها وجود دارد، وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تأمین این زیرساختها کمک میکند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به خسارتهای سیل به تأسیسات زیربنایی مازندران و تخصیص نیافتن اعتبار گفت: در نشست ۲۲ خردادماه (فردا چهارشنبه) هیأت دولت پیگیری لازم برای تأمین این اعتبار با توجه به محدودیتهای مالی دولت انجام میشود و امیدوارم این اعتبار نیز در اختیار استان قرار گیرد.
جهرمی بار دیگر با تاکید بر تسریع در خدمات رسانی به سیل زدگان مازندرانی، گفت: باید به گونهای برنامه ریزی شود تا کارکردها در حوزه خدمات به سیلزدگان به درستی به نتیجه برسد تا رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.
وی رضایتمندی مردم در امور خدمات رسانی را بهترین راهکار برای ساماندهی مدیریتی در مواقع بحران قلمداد کرد و هدف اصلی دولت در خدمات رسانی را هم رضایت مردم دانست.
انتهای پیام/س