مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد که در حال حاضر امکان صدور مجوز تولید محصولات فناورانه در استان‌ها و از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی میسر است.

مجوز تولید محصولات فناورانه حوزه سلامت در استان‌ها صادر می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  حسین وطن‌پور بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به اردبیل گفت: در راستای تسهیل مراحل اخذ مجوز محصولات فناورانه حوزه سلامت، تمام مراحل کارآزمایی و اعطای مجوز در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها انجام می‌گیرد و نیازی به مراجعه به وزارت بهداشت نیست.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در مراکز رشد می‌توانند فرآورده‌های دارویی خود را برای بررسی و صدور مجوز به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه کنند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: پس از اخذ استاندارد‌های لازم، کارآزمایی بالینی در مراکز تحقیقاتی انجام گرفته و در نهایت یک محصول قابل مصرف و مورد تأیید سازمان غذا و دارو تولید و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اردبیل در توسعه و فعال کردن طرح‌های فناورانه ادامه داد: با توجه به فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان می‌توان با تحقیق و پژوهش بسیاری از مشکلات و مسائل استان را حل کرد.

وطن‌پور بر حمایت از فناوران و اصلاح برخی قوانین حوزه فناوری تاکید کرد و یادآور شد: با شناسایی نیاز‌ها و مشکلات موجود و بهره‌گیری از توانمندی‌های واحد‌های فناور می‌توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور، تنوع آب و هوایی و پراکندگی گسترده گیاهی می‌توان ضمن درآمدزایی از خام‌فروشی جلوگیری و از این گیاهان برای تولید محصول و دارو‌های گیاه استفاده کرد.

وطن‌پور با بیان اینکه با فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل، فرصت مناسبی در استان برای تولید دارو‌های گیاهی فراهم شده است، متذکر شد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در این حوزه به خوبی عمل کرده است.

انتهای پیام/س

سفر مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت به اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.