فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است به همین منظور با متخلفان کشف حجاب برخورد می‌شود.

جرائم خشن در کشور کاهش یافته است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار حسین اشتری امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید انتظامی استان فارس با اشاره به پیامک‌های امنیت اخلاقی در خصوص بدحجابی، تصریح کرد: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های اخلاقی است و در مسیر برخورد با بدحجابی در جامعه به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با کمترین نارضایتی روبرو بوده و اگر اشتباهی هم صورت گرفته است، بررسی می‌شود.

سردار اشتری بیان کرد: برخورد با بدحجابی مطالبه مردمی و وظیفه نیروی انتظامی است و با جدیت و برنامه ریزی مناسب این اقدام را ادامه خواهیم داد تا رضایت مردم را کسب کنیم.

وی ادامه داد: کشف حجاب بر اساس قانون، جرم مشهود محسوب می‌شود و پلیس طبق برنامه ریزی‌ها با اجرای طرح ناظر در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی در سال جاری است و با برنامه ریزی‌های لازم و حمایت سایر مسئولان، امیدواریم شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رونق تولید را محقق سازیم.

فرمانده ناجا تأکید کرد: نیروی انتظامی تلاش می‌کند امنیت را برای کسانی که بخواهند در راستای رونق تولید گام بردارند فراهم سازد و از آن‌ها حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

کاهش ۳۰ درصدی کشفیات قاچاق

سردار اشتری افزود: از ابتدای امسال تاکنون، کشفیات کالای قاچاق در کشور ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و امیدواریم در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق و همچنین خروج غیر قانونی کالا از کشور اقدامات خود را به خوبی انجام دهیم.
وی در خصوص خرید و فروش سلاح در فضای مجازی گفت: ورود و فروش سلاح به هر صورت آن جرم محسوب می‌شود و نیروی انتظامی با اشراف خود بر فضای مجازی و حقیقی با این موضوع به شدت برخورد خواهد کرد.
فرمانده ناجا ادامه داد: طی چند ماه گذشته، مواردی در خصوص خرید و فروش سلاح در فضای مجازی توسط نیروی انتظامی شناسایی و برخورد‌های لازم با آن انجام شده است.

سردار اشتری فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های خاص استان فارس، اظهار کرد: فارس، استانی پهناور و اثرگذار در کشور از بُعد امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه با مجاهدت‌هایی که در سال‌های گذشته به برکت شهدا، همت مردم و مسئولان صورت گرفته امنیت بسیار خوبی در استان وجود دارد، ادامه داد: در شان این استان است که با مردمی فرهنگی و فهیم، امنیتی با ثبات و مثال زدنی داشته باشد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: جرائم خشن در بعضی از سال‌ها به ۳۵۰ فقره در سال می‌رسید و امروز کمتر از ۲۰ و حتی ۱۵ فقره است.

سردار اشتری افزود: تمام شرارت ها، تهدید‌ها و آسیب‌ها بخصوص در جرائم خشن با همت همکاران نیروی انتظامی با آن برخورد شده است.

وی با بیان اینکه این امنیت مثال زدنی در نقاط مختلف کشور وجود دارد، اضافه کرد: شرارت‌های گروه‌های سلفی و تکفیری و امریکایی‌ها و دست نشانده‌های آن‌ها در بعضی کشور‌ها با هدایت و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام اعم از داخل یا خارج از کشور و هوشیاری مردم همه توطئه‌ها خنثی شد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: افتخار ایران این است که توانسته امنیت را نه تنها در سراسر کشور بلکه در کشور‌های همسایه مستقر کند.

فرمانده ناجا ایجاد ناامنی با اشاره به اینکه ناامنی در کشور‌های سوریه و عراق نمونه‌ای از آشوب‌گری‌های آمریکا است، افزود: در موقعیتی قرار داریم که به لحاظ شرایطی که آمریکایی‌ها دارند و جنایت‌هایی که انجام دادند در تلاش هستند در کشور ناامنی ایجاد کنند که به حول و قوه الهی و هوشیاری مردم همه توطئه‌ها خنثی شد و افتخار جمهوری اسلامی این است که امنیت در کشور حاکم است.

وی با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران جای عرض اندام تروریست ها، اشرار و گروه‌های سلفی و تکفیری نیست، اضافه کرد: در اتفاق اخیر و به شهادت رسیدن امام جمعه شهرستان کازرون، قاتل کمتر از ۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

پلیس در ایجاد امنیت با کسی معامله نمی‌کند

سردار حسین اشتری با بیان اینکه پلیس با هرگونه ناامنی مقابله می‌کند، گفت: نیروی انتظامی با هیچ گروه، دسته و جناحی در موضوع امنیت معامله نمی‌کند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: روزانه عملیات‌های متعددی در کشور انجام می‌شود و تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد که جرمی اتفاق نیفتد و در صورتی که جرمی رخ می‌دهد، سریع شناسایی و برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه آمار «کشف به وقوع» در استان فارس رضایتمندانه است، ادامه داد: بعضی مواقع آمار کشف به وقوع بیشتر ازحوادث است و علت آن هم این است که حوادثی که در سال‌های گذشته بوده شناسایی و بررسی شده است.

سردار حسین اشتری اضافه کرد: در حوزه اقتصادی یکی از وظایف نیروی انتظامی برای محقق شدن شعار سال که همان رونق تولید است باید از ورود کالا‌های قاچاق به کشور و خروج کالا‌هایی که قانونا نباید خارج شود، جلوگیری کنیم.

فرمانده ناجا بیان کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر، ورود و توزیع آن، استان فارس کشفیات خوبی داشته است.

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات و جانباختگان در استان فارس

سردار اشتری با اشاره به ارتقای فرهنگی و کاهش سوانح رانندگی در سطح استان در یک ساله اخیر ادامه داد: در این مدت، ارتقای فرهنگ ترافیکی و جلوگیری از تصادفات و جانباختگان حدود ۳۰ درصد (۷۵ نفر) به نسبت سال گذشته کاهش داشته ایم.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با یک برنامه ریزی هوشمندانه و با استفاده از تجهیزات و امکانات روز و آموزش‌هایی که به کارکنان داده پیشرفت خوبی داشته است.

فرمانده ناجا گفت: حمایت از نیروی انتظامی یعنی حمایت از مردم و ارتقای امنیت، و خیران امنیت ساز بدانند هر گامی در این جهت بردارند برای آسایش و امنیت مردم و خانواده‌ها برداشته اند و نیروی انتظامی کاملا در خدمت مردم است.

سردار اشتری اضافه کرد: اعتماد و اطمینان مردم به نیروی انتظامی ارتقا پیدا کرده و این بالاترین سرمایه برای ما است.

وی با تقدیر از اقدامات سردار گودرزی فرمانده سابق نیروی انتظامی فارس، گفت: جانشین فرمانده مرزبانی کل نیروی انتظامی به وی واگذار شد.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه ۱۶ استان مرزی در کشور وجود دارد، ادامه داد: ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز داریم و مسئولیت مرز‌ها با نیروی انتظامی است.

سردار اشتری تصریح کرد: سردار رهام بخش حبیبی فرمانده جدید انتظامی فارس معاون هماهنگ کننده مرزبانی بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
با رباخواران بانکی چرا برخورد نمیکنید ؟؟؟
آخرین اخبار