بیستمین نشست مشترک کمیساران آب ایران و افغانستان در کابل آغاز شد. در این نشست روند اجرای بهتر معاهده ۱۳۵۱ آب رودخانه هیرمند و سایر مسایل مرتبط با آب، میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

آغاز بیستمین نشست کمیته مشترک آب ایران و افغانستان در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بیستمین نشست مشترک کمیساران آب ایران و افغانستان در کابل آغاز شد. در این نشست روند اجرای بهتر معاهده ۱۳۵۱ آب رودخانه هیرمند و سایر مسایل مرتبط با آب، میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

«عباس سروش»، معاون وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و «خان محمد تکل»، معاون آب وزارت انرژی و آب افغانستان ریاست هیات های ایران و افغانستان را در بیستمین نشست کمیساران مشترک آب دو کشور بر عهده دارند.

در نوزدهمین نشست کمیته مشترک آب ایران و افغانستان که سال گذشته در تهران برگزار شده بود دو طرف توافق کردند راهکارها و برنامه‌های عملیاتی برای اجرای بهتر معاهده و دریافت حقابه ایران به صورت مشترک تدوین و نهایی شود.

پیش از این جمهوری اسلامی ایران خواستار حقابه خود از رودخانه هیرمند بر اساس معاهده سال ۱۳۵۱ شده بود و افغانستان نیز اعلام کرده که این کشور متعهد به تامین حقابه جمهوری اسلامی ایران است اما میزان آب های جاری افغانستان کاهش یافته است.

ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان به وزارت نیرو واگذار شده است که انتظار می‌رود این نشست مقدمه‌ ای برای مذاکرات گسترده و فراگیر در موضوعات میان ایران و افغانستان باشد.

به نوشته فارس، سفر هیات وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران به کابل سه روزه بوده و روز گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایران ، افغانستان ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.