مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت های پس از خروج از زندان کشور در سمنان راه اندازی شد.

افتتاح مرکز خدمات اجتماعی پس از خروج از زندان در سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا علی اکبری مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان های کشور در آئین افتتاح مرکز خدمات اجتماعی پس از خروج از زندان در سمنان گفت: در این مراکز خدمات مشاوره، آموزش و کمک به اشتغال زندانیان آزاد شده ای که به صورت داوطلبانه تمایل به استفاده از این خدمات را را دارند ارائه می شود.

 وی افزود : این مراکز با بهره گیری از شرکای اجتماعی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی، شرایط بازگشت مطلوب زندانیان آزاد شده به بازار کار پایدار را فراهم می کنند.

مدیرکل دفتراقدامات حمایتی سازمان زندانهای کشور گفت : علاوه در مراکز استانها در شهرستان ها نیز انجمن حمایت از زندانیان به عنوان همکار و شریک اجتماعی این مراکز این خدمات را به زندانیان ارائه خواهد کرد.

علی اکبری با اشاره به برنامه ریزی برای حمایت از اشتغال زندانیان با استفاده از تسهیلات بانکی افزود: از این اعتبارات، هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل بودجه پیشنهادی دولت و ۲۰ میلیارد تومان از محل اقساط سنوات سال‌های گذشته است.

وی در پایان ابراز داشت: زندانی که در دوره محکومیت ۳ ماه و بیشتر توانسته باشد با یادگیری و یا ارتقاء توانمندی شغلی و مهارت خاصی شرایط ایجاد یک شغل را فراهم کند با همکاری و تایید سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود.

انتهای پیام / گ 

حضور مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان های کشور  در سمنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.