منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در داخل آب‌های دریای عمان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع محلی در عمان از شنیده شدن پی در پی صدای دو انفجار مهیب در داخل آب‌های دریای عمان خبر دادند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد دو نفتکش غول‌پیکر (سوپر تانکر) حامل نفت خام در این انفجارها هدف حمله قرار گرفتند. گفته می‌شود بنادر پاکستان و عمان از این دو نفتکش پیام درخواست کمک دریافت کرده‌اند.

منابع پاکستانی گزارش دادند پاکستان صدای این انفجار‌ها را شنیده است. خدمه دو نفتکش اعلام کرده‌اند هدف حمله قرار گرفته‌اند و خواستار کمک شدند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان
تصویری تأییدنشده از حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان

در همین حال یک گروه امنیت دریایی انگلیس درباره یک رویداد نامشخص در دریای عمان هشدار داد و خواستار «احتیاط» در این منطقه شد.

خبرنگار شبکه «بلومبرگ» هم گزارش داد یک بندر در امارات متحده عربی نیز اعلام کرد پیام درخواست کمک از سوی یک نفت‌کش در خلیج عمان دریافت کرده است.

در پی وقوع این حادثه ­شبکه تلویزیونی رویترز عربی از افزایش بیش از دو دلاری قیمت نفت خام برنت در هر بشکه خبر داد.

بنابر اعلام خبرگزاری یو نیوز، خبرها از غرق شدن قریب‌الوقوع یکی از نفتکش‌های هدف قرار گرفته‌شده در دریای عمان حکایت دارند.

نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد که از حادثه رخ داده در خلیج عمان مطلع بوده و در حال جمع‌آوری جزئیات بیشتر در این خصوص است.

بنابر گزارش بلومبرگ یکی از نفتکش‌هایی که هم‌اکنون در آتش می‌سوزد، «نفتکش فرونت آلتایر» است که نفت خود را از ابوظبی بارگیری کرده بود.

برخی منابع می‌گویند داده‌های ترافیک دریایی نشان می‌دهد هم‌اکنون یک کشتی تجسس و امداد و نجات ایرانی در حال نزدیک‌شدن به نفت‌کش فرونت آلتمایر است که در حال سوختن است.

رویترز به نقل از برخی منابع از تخلیه دو نفتکش در خلیج عمان خبر داد و اعلام کرد کادر این دو کشتی در سلامت به سر می‌برند.

همچنین گفته می‌شود نفتکش دومی که در دریای عمان دچار حریق شده «کوکوکا کورجس» Kokuka Courageous نام دارد که از عربستان بارگیری شده و به سمت سنگاپور در حال حرکت بوده است.

همچنین یکی از نفتکش‌ها دارای پرچم جزایر مارشال بوده و دومی نیز تحت پرچم پاناما تردد می‌کرده است.

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان/ دو نفتکش هدف قرار گرفتند/ بهای نفت افزایش یافت
محل وقوع حادثه در دریای عمان

بنابر اعلام رویترز، روزنامه «تریدویندز» روز پنجشنبه به نقل از منابع ناشناس، از اصابت یک اژدر به یک نفتکش دیگر متعلق به شرکت «فرانتلاین» نروژ در آب‌های ساحلی بندر فجیره در امارات متحده عربی خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئولان شرکت فرانتلاین برای اظهارنظر در این باره در دسترس نبودند.

نجات ۴۴ نفر از کارکنان دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان
یک منبع آگاه اعلام کرد ۴۴ ملوان دو فروند کشتی نفتکش خارجی که صبح امروز در دریای عمان دچار حادثه شدند با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان از آب گرفته شده و توسط شناور ناجی ایرانی به بندر جاسک منتقل شدند.

گفتنی است مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دو کشتی حامل مواد نفتی در ۲۵ مایلی و ۲۸ مایلی بندرجاسک دچار حادثه آتش سوزی شدند. یکی از شناور‌ها با پرچم کشور جزایر مارشال و دیگری با پرچم کشور پاناما حرکت می‌کردند.

وی افزود: شناوری که با پرچم کشور جزایر مارشال حرکت می‌کرد از بندر الرویس قطر محموله اتانول به مقصد تایوان حمل می‌کرد و ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه دچار حادثه شد و با هماهنگی مرکز امداد و نجات بنادر و دریانوردی هرمزگان ۲۳ خدمه آن توسط شناور‌های عبوری نجات یافتند.

مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد: شناوری که با پرچم کشور پاناما حرکت می‌کرد محموله متانول از عربستان به سنگاپور حمل می‌کرد و در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه دچار حادثه شد که با هماهنگی مرکز امداد و نجات بنادر و دیانوردی هرمزگان ۲۱ خدمه آن توسط شناور‌های عبوری نجات داده شدند.

هویت دو کشتی منفجر شده در دریای عمان
کشتی Front Altair سال ۲۰۱۶ ساخته شده و مالکیت آن برای کمپانی فرانتلاین است. فرانتلاین بزرگترین کمپانی نفتکش جهان است که دفتر مرکزی آن در همیلتون برمودا است و سالانه ۱.۱ میلیارد دلار درآمد دارد. این کشتی ۷۵ هزار تن نفتا از الفجیره بارگیری کرده و برای CPC تایوان می‌برده است.

کشتی Kokuka Couageous تحت مالکیت ژاپن بوده و در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است. این نفتکش با پرچم پاناما تردد آبی داشته است و در بندر الجبیل عربستان متانول بار زده و راهی سنگاپور بود.

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان/ دو نفتکش هدف قرار گرفتند/ بهای نفت افزایش یافت

یک نفتکش در دریای عمان غرق شد
شبکه المیادین گزارش داد یکی از دو نفتکش حادثه دیده در دریای عمان با نام « فرانت آلتایر» به طور کامل غرق شده است. اما برخی منابع دیگر خبر غرق شدن این نفتکش را تکذیب کرده‌اند.

کاهش شاخص بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس در پی انفجار دو نفتکش در دریای عمان
شاخص بورس در ریاض، دبی، ابوظبی و مسقط با انتشار خبر انفجار دو نفتکش در دریای عمان کاهش یافت.

بیانیه شرکت سنگاپوری درباره یکی از نفتکش‌های آسیب‌دیده
شرکت سنگاپوری «بی‌اس‌ام» اجاره‌کننده نفتکش آسیب‌دیده در دریای عمان، اعلام کرد ۲۱ خدمه کشتی آن را ترک کرده‌اند و توسط قایق نجات یک کشتی گشت‌زنی ساحلی نجات پیدا کردند.

به گفته این کمپانی خطر غرق شدن این نفتکش را تهدید نمی‌کند و به محموله «متانول» آن آسیبی وارد نشده است. این کشتی ۷۰ مایل دریایی از بندر فجیره و ۱۴ مایل دریایی از سواحل ایران فاصله دارد.

شرکت ژاپنی حمله به نفتکش خود را تایید کرد
رئیس شرکت کشتیرانی ژاپنی کوکوکا سانگیو در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد یکی از نفتکش‌های این شرکت نزدیک تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفته است. وزیر تجارت ژاپن نیز اعلام کرد: دو نفتکشِ حامل محموله‌های "مرتبط با ژاپن" نزدیک تنگه هرمز هدف قرار گرفتند.

طبق گزارش‌ها، همه خدمه دو کشتی نجات یافته‌اند. دولت ژاپن هم یک نیروی ویژه تشکیل داده و دولت به صنعت کشتیرانی اطلاع داده است که احتیاط کند.

اتحادیه کشتی‌داران ژاپن نیز اعلام کرد یکی از این دو کشتی که به آن حمله شد نفتکش شیمیایی متعلق به عضو ژاپنی این اتحادیه بود و به سمت سنگاپور و تایلند می‌رفت، نه به سمت ژاپن.

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان/ دو نفتکش هدف قرار گرفتند/ بهای نفت افزایش یافت

تصاویر اختصاصی روزنامه انگلیسی دیلی میرر از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان

تکذیب غرق شدن نفتکش شرکت فرانتلاین
شرکت فرانتلاین مالک نفتکش «فرانت آلتایر» گزارش‌های غرق شدن این شناور را تکذیب و اعلام کرد هنوز دلیل انفجار برای آنها مشخص نیست.

واکنش روسیه به حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد حادثه در دریای عمان منعکس‌کننده وضعیت بسیار تنش‌آمیز در منطقه است.

وی افزود: حادثه‌ای که صبح امروز برای دو نفتکش در دریای عمان رخ داد، نشان داد وضعیت بسیار تنش‌آمیزی بر منطقه حکمفرماست و باید از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از افزایش تنش استفاده کرد.

ادعای کاخ سفید درباره حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با اعلام آگاهی درباره حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان مدعی شد که آمریکا در حال کمک‌رسانی به آنهاست.

کاخ سفید در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که ظهر امروز شناور‌های ناجی ایرانی به کمک خدمه این دو کشتی شتافته و ۴۴ نفر از آن‌ها را به بندر جاسک منتقل کردند.

واکنش اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان به حادثه دو نفتکش در دریای عمان

اتحادیه اروپا در واکنش به حادثه نفتکش‌ها از کشور‌های منطقه خواست برای جلوگیری از افزایش درگیری «حداکثر خویشتن‌داری» را از خود نشان دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه هم در کنفرانسی مطبوعاتی در پاریس اعلام کرد: در حالی که تنش‌ها در منطقه (خلیج فارس) افزایش یافته، ما اطلاع پیدا کردیم که امروز یک حادثه نگران کننده برای دو نفتکش در دریای عمان روی داده است. ما با همه بازیگران منطقه در تماس هستیم و از آن‌ها درخواست می‌کنیم خویشتن داری داشته باشند و برای کاهش تنش‌ها بکوشند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان واکنش نشان داد و این حادثه را «نگران‌کننده» توصیف کرد.

شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در دریای عمان/ دو نفتکش هدف قرار گرفتند/ بهای نفت افزایش یافت

تصویر ماهواره‌ای آژانس فضایی اروپا از آتش‌سوزی نفتکش «Front Altair» در دریای عمان

واکنش دبیر کل سازمان ملل به حادثه دو نفتکش در دریای عمان

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در پی وقوع حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان، واکنش نشان داد.وی حمله به دو نفتکش در دریای عمان را قویا محکوم کرد و ابراز داشت که واقعیت در خصوص این حادثه باید روشن شود.
وی تاکید کرد که جهان نمی‌خواهد شاهد مواجهه در منطقه خلیج فارس باشد.

هشدار کرملین در خصوص حادثه دو نفتکش در دریای عمان

کرملین با بیان اینکه هنوز برای قضاوت درباره اینکه چه کسی عامل حمله به دو کشتی در دریای عمان است زود است درباره نتیجه‌گیری‌های شتابزده در این خصوص هشدار داد. بیانیه کرملین اندکی بعد از آن منتشر شده که یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته «بسیار محتمل» است ایران مسئول حمله به این دو نفتکش باشد.

اتحادیه عرب و کویت، خواستار ورود شورای امنیت به حادثه دو نفتکش در دریای عمان

«احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به حادثه حمله به دو نفتکش‌ در آبهای دریا عمان، از شورای امنیت سازمان ملل خواست به این حادثه ورود کند.در همین ارتباط، وزیر خارجه کویت نیز حادثه امروز در دریای عمان را محکوم کرد و خواستار مداخله شورای امنیت سازمان ملل در این حادثه شد.

مقام صهیونیست حادثه دریای عمان را به ایران نسبت داد

«یوآو گالانت» وزیر ساخت و ساز و از اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه شب ایران را به حمله به دو نفتکش در دریای عمان متهم کرد.گالانت که با کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، مدعی شد که کشتی‌های ایرانی با اژدر این دو نفتکش را هدف قرار داده‌اند.

وی گفت: «اژدرهایی از کشتی‌های متعلق به کشوری شلیک شده است... آن‌ها می‌گویند: اگر نگذارید نفتمان را صادر کنیم... هیچ‌کس دیگر نفت صادر نخواهد کرد.»

سی‌ان‌ان: حادثه دریای عمان ناشی از مین بوده است

شبکه خبری سی‌ان‌ان ادعا کرده است که انفجارهای صبح پنج‌شنبه که دو نفتکش را در دریای عمان هدف قرار داد، ناشی از مین‌های چسبنده بوده است.

بر اساس این ادعا، خدمه یک ناوشکن آمریکایی به‌نام «بین‌بریج» مین‌های چسبنده منفجر نشده را در پهلوی یکی از کشتی‌های آسیب‌دیده مشاهده کرده‌اند. مین‌های چسبنده همان ادواتی هستند که ادعا شده بود حوادث فجیره نیز ناشی از آنها بوده است.

ادعای واهی آمریکا علیه ایران درباره  حادثه دریای عمان

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا  در واکنش به این حادثه گفت: به اعتقاد واشنگتن ایران مسئول حملات امروز در دریای عمان است، تهران  تلاش می کند تا عبور نفتکش ها از تنگه هرمز مختل کند، در این میان، ایران می‌خواهد تحریم ها لغو شود، اما هیچ توجیهی برای حمله به کشتیرانی وجود ندارد.

آغاز نشست شورای امنیت درباره حمله به دو نفتکش در دریای عمان

شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد، نشست شورای امنیت برای گفت‌وگو درباره حمله به دو نفتکش در دریای عمان آغاز شد.

الجزیره: احتمال ارتباط میان فروش سلاح به عربستان و حمله به ۲ نفتکش وجود دارد

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در واشنگتن گفت احتمال دارد میان تلاش ترامپ برای فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات و حمله به ۲ نفتکش در دریای عمان ارتباط وجود داشته باشد.

نشست شورای امنیت درباره انفجار نفتکش‌ها بدون نتیجه پایان یافت

نشست شورای امنیت درباره انفجار نفتکش‌ها در حالی بدون نتیجه پایان یافت که آمریکا ایران را در این باره متهم کرد، اما سایر کشور‌ها نامی از ایران نبرده و خواهان تحقیقات شدند.

بیانیه نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به اظهارات نماینده آمریکا در شورای امنیت

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: اظهارات فتنه‌جویانه نماینده آمریکا علیه ایران در جلسه ۲۳ خرداد شورای امنیت سازمان ملل نماد دیگری از عملیات روانی ایران‌هراسانه این کشور بود.

وی افزود: ایران قاطعانه ادعای بی اساس آمریکا در ارتباط با حوادث ۲۳ خرداد تانکر‌های نفتکش را رد کرده و آن را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کند.

هشدار روسیه درباره ارتباط دادن حمله به نفتکش‌ها به ایران

سخنگوی کرملین درباره مرتبط کردن حمله به دو نفتکش در دریای عمان با ایران هشدار داد.

دیمیتری پسکوف تصریح کرد با توجه به در اختیار نداشتن اطلاعات کافی درباره این حادثه هنوز زود است که بتوان درباره این حادثه قضاوت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۲:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
قصدشون فقط پنجر کردن کشتی بوده جدی نگیرید
Netherlands
مهدی
۱۰:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
جنگی رخ نمیده این فقط یه بازی سیاسیه که نباید ایران زود واکنش نشود بده که مجدد تکرار نشه ، دنیا میدونه خاور میانه یعنی انرژی و انرژی یعنی حیات غربی ها ،اونها خوب میدونن کوچکترین جنگی در این منطقه اونم با ابر قدرت خاور میانه یعنی ایران یعنی نابودی چاههای نفت منطقه و در این صورت قیمت هر بشکه نفت بالای دویست دلار ، اینها برای فشار بر ایران برای دوری از تنگه هرمز و همچنین کشوندن ایران پای میز مذاکره هست ،غربی ها خوب میدونن کار هر کسی باشه این انفجارها یه مقیاس کوچک از نمایش بستن تنگه هرمزه که در اون صورت با بحران مواجه میشن ، ایران خوب میدونه چطوری نقشه دشمنان رو بخودشون برگردونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
حمله صدام به ایران حمله عربستان و امارات به یمن حمله صدام به کویت حمله همزمان چند کشور عربی به اسرائیل در جنگ ۶روزه و حمله عربستان به برجهای دوقلو و ایجاد طالبان و داعش و حالا هم ... یعنی امریکا نمیفهمه این عربستانیا و شیخ نشینا مستقیم و غیرمستقیم مادر تمام جنگهای منطقه ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
کار شیوخ بی غیرت آل سعود و امارات و اربابان صهیونیست و آمریکائی آنان به خود زنی رسیده است .
ملت بزرگ ومقاوم یمن و مردم محاصره شده در سرزمین فلسطین با صبر کار جنایتکاران دنیای نامتمدن امروز را یک سره خواهند کرد .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
این آمریکاییها می خوان بازی برج دوقلو را با دوکشتی نفتکش مجددا اجرا کنند.
کور خوندید ایران عراق نیست گور خودتون را کندید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۱:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
بکش تا کشته نشی.ای دمش گرم که نفتکشا را زد. بن سلمان دیگه پول نفت گیرش نمیاد ارره بخره سر ببره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
مثل روز روش هست کار این عربستان ودوربری هاش هستند
روباه مکار(آمریکا) بهشون (گربه نره)می گه آخه نادان ها این چه فکری بود کردید که دونا از کشتی هایی که نفت خودتون را می برد زدین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
دم یمنی ها و حوثی ها گرم که کشتی عربستانو زدن بازم بابد بزنن شهرا و کشتی هاشونو داغون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائيل
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دشمنان ایران رسوا میشند ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
این کار عربستان هست برای بدنام کردن ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار من بودن .خاشقچی رو هم من کشتم.
Iran (Islamic Republic of)
خان
۲۱:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
آقا کار منه. من گردن میگیرم‌ . برن سازمان ملل شکایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
احد رحیمی
۲۱:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام در حالی که امریکا تماما تلاش میکنه جنگ بین کشورهای حاشیه ی خلیج فارس راه بندازه ولی
و مکروا و مکر الله والله و خیرالماکرین
Canada
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار ترامپ هست و بس
چونکه میخواهد خزانه را پر پول نشان دهد و کلی نفت انبار کرده .میخواهد قیمت نفت را بالا ببرد.برای موفق شدن در انتخابات اتی و بس
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بازی جدید آمریکا ، اسرائیل ، عربستان و امارات هست برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی جهان به این صورت که قبل از اقدام ایران به بستن تنگه هرمز شروع به خود زنی برنامه ریزی شده و آسیب زدن به نفتکش های دیگر کشور ها را اجرایی می کنند تا عملا ایران را نسبت به عملیاتی کردن تهدید به بستن تنگه هرمز خلع سلاح کنند.آنها مطمئن هستند که در صورت ادامه سیاست کثیف خود در تحریم و تهدید، ایران تنگه هرمز را خواهد بست ، پس زمان و زمین بازی را خودشان میخواهند تعیین کنند که با توجه به سفر نخست وزیر ژاپن و ارائه پیشنهاد مذاکره از سوی ترامپ بهترین زمان برای مظلوم نمایی و فریب افکار جهانیان است به این صورت که میخواهند وانمود کنند که آنها خواهان گفتگو و مذاکره هستند و در همان زمان ایران نفتکش ها را هدفگیری میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
احسن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
امریکا میخواد بگه کار ایران بوده و این حکام بدبخت حاشیه خلیج فارس رو بیشتر بدوشه ( هرچند بعید نیست مشکلاتی که این حکام بین خودشون دارن باعث این قضایا شده باشه) چون نه توان نظامی - اقتصادی حمله به ایران رو داره و نه کشورهای حاشیه خلیج فارس به تنهایی وارد
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی تیزهوش
۱۹:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار کار آمریکا و متحدانشه برا فشار به ایران و خراب کردن وجه نظامی ایران در جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اصلا کار من بود... تا کی باید این آمریکای ملعون و غربی های بی صفت تحمل کنم؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۹:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به احتمال زیاد کار بیگانگان بود (فضای‌ها )
اومدن دنبال فرمانده‌های گم شده‌ خود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۱۹:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کاره آمریکاس میخواد کشورها رو به جون هم بندازه واسلحه بفروشه .لعنت بر اسراییل .وقتی میگن اسراییل غده سرطانیه یعنی همین مثل یه سرطان بد خیم داره به همه جانفوذ میکنه و خرابکاری انجام میده .مثل بیست سال پیش که ناو آمریکارو زد که بخواد پای آمریکا رو به جنگ باز کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دم ایرانی ها گرم که اولین گروهی بودند که رفتند کمک... سلام شهدای کربلا بر ایرانیان با اینکه این کشتی مربوط به عربستان بوده و دشمنی با ما زیاد کردند ولی رفتند کمک شان... ایرانی ها واقعا انسان اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
این قضیه که خیلی مشکوکه ومعلومه کار آمریکاییهاست برا به آشوب کشیدن منطقه وفروش سلاح ولی نمیداند که با این کار اگر جنگی شروع شود گاو شیرده اشان را از دست خواهند داد وآل سعود به درک واصل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
هم خودشان سود میبرند و هم گاو شیرده شان یعنی با یک تیر دو نشان یعنی سود کارهایشان را هم با فروش سلاح میبرند.
Netherlands
مهدی
۱۸:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
از اینکه این اتفاق حتما با دلیل اتفاق افتاده شکی نیست ، اینکه چند دلیل وجود داره مهمه ، مهمتر از همه سکوت آمریکا در قبال عامل این اتفاقه ، اونها به راحتی میتونستن بفهمن کار کیه ، مگر اینکه این اتفاق بمب گذاری داخل کشتی باشه ، به هر حال این سیاست انگلیسی تفرقه بنداز و حکومت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار عربستان و اسرائیل و آمریکا است سه تاشون دستشون توی یه کاسه است
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۳۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اگه امارات اینقدرنادان شده که میخواد با این ماجراجویی ها آمریکا رو به جنگ با ایران ترقیب کنه دقیقا مثل این میمونه که کسی همه خونش شیشه ای هست بعد چند نفر رو میخواد صدا بزنه که به پنجره خونه همسایه سنگ پرتاب کنن.
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۱۷:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
این بدبخت ها دیدن از دیدار شینزو آبه با رهبر عزیزمان چیزی عایدشان نمی شود . دست به خود زنی کردن تا داستانی دیگر درست کنند. ولی کور خواندن ، ایران داستان آنها را به فکاهی تبدیل می کند.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار اسرائیل و عربستانه که میخان با توجه به بدون نتیجه ماندن مذاکرات نخست وزیر ژاپن تو ایران از اب گل الود ماهی بگیرن و افکار جهانی نسبت به ایران خراب کنن و ایران درگیر جنگ نیابتی کنن
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۷:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ما نفت نفروشیم هیچکس هم حق ندارد بفروشد . به زبان ساده تر دیگی که برای ما نمیجوشد میخواهیم سر سگ در آن بجوشد
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۶:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اگر روشن شود که بترتیب زیر سر رژیمهای 1.انگلیس و 2.آمریکا (به نیت تفرقه بینداز و حکومت کن) نبوده بدون شک زیر سر نتانیاهو (رژیم نتانیاهو) بوده
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۶:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دور از ذهن نیست که این حادثه کار آمریکا و روسیه با همکاری بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای افزایش قیمت نفت و تاثیر بر اقتصادهای بزرگ همچون چین و ژاپن و کره و اروپا شود.
Iran (Islamic Republic of)
vali
۱۶:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
می خوان دنیا را بر علیه ما متمرکز کنند لعنت بر فتنه جویان
United States of America
مهدی
۲۰:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مهم نیست ، چیزی که مهمه اینه که الان چه کسی از این اتفاقات به نفع خودش استفاده کنه ، نفش کشها جهتشون به سمت خروج از دریای عمان بوده و طرفی که آسیب دیه رو به عمانه نه ایران ، پس ایران دخالتی نداشته ولی این کار باعث میشه تمرکز دنیا روی این منطقه باشه و بشدت نگران بشن که مبادا نفتی از تنگه هرمز خارج نشه که براشون گرون تموم میشه آمریکا بعد از حذف تمام شروطش تازه فهمیده چه خبره و مهمتر اینکه این میانجی هایی که به تهران میان علتش فقط ترس از افزایش قیمت نفته مطمئنا جنگ بشه دنیا چنان ضرر کنه که نظیرش رو در تاریخ ندیده باشن ، وقتی که ایران گفت نفتی از تنگه هرمز خارج نمیشه معناش زذن کشتی ها نبود معنی اون ظرف یک روز نابودی تمام چاههای نفت صعودی و اماراتی و هر کشوری بخواد نگاه چپ به ایران بندازه بود ، زدن خط لوله عربستان و پهپادهلی یمنی و بندر اماراتی هشدار جدی بود که جهان رو از خواب غفلت بیدار کرد و الان تمام دنیا میدونه اولین اشتباه آخرین اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کل دنیا میدونه اینا بعضی دولت عربها و غربی‌ها و خود اسرائیل خبیث هستن و همچین میدونن نمیتونن حریف ایران بشن و میدونن ایران دیگر ابرقدرت جهانه و...
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محمد شرافت
۱۶:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
پناه برخدا قدرت واقعی خداوند بزرگ
در طول تاریخ بشر همیشه قدرت بشر قابل تعیر بوده
همیشه در طول تاریخ جنگ بوده چه چنگ سنتی چه چنگ مدرن
انسان به انسان ظلم وناعدالتی بوده هست از خانواده شروع تا به دوستان همشهری هم انستانی هم کشوری هم منطقه هم جهانی
تا بشر عدالت خواه نباشد بشر خسران وزیان
همه همه درگل جهان بخواهیم مهدی فاطمه (س) ظهورش از خدا بخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و همزمان حمله به دو نفتکش متعلق به ژاپن ! مشکوک نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ویوا
۱۶:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به ما چه مسولان رسیدگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اگر کار ایران هم باشد جای افتخار است چرا دشمنان ما راحت نفتشان را بفروشند و کشور ما در تنگنا باشد یا هیچ کشوری نباید امنیت تجارت داشته باشد یا ما هم باید بتوانیم نفت بفروشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
که تحریم کنندگان و دشمنان ایران سود ببرند!!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار آمریکاست
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بله با توجه به سفر شینزوآبه به ایران دشمنان ایران به قصد خنثی سازی توافق های انجام شده با ژاپن به کشتی ها حمله کردند.
Iran (Islamic Republic of)
طهماسب بختیاری
۱۵:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
هر که حداقل الفبای اطلاعات سیاسی و اقتصادی را بدونه می‌فهمه که سه کشور آمریکا و امارات و عربستان از گران شدن نفت در جهان سود می‌برند ،یقینا کار کار خودشان است و حتی یک دلار گران شدن نفت میلیاردها دلار سود برایشان دارد.
Germany
jam
۱۸:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
هر چه نا امن تر به نفع فروشندگان وتولیدکنندگان سلاح در دنیاست، گروهی به اعراب وگروهی به سایر کشور ها می فروشند وجنگی هم اتفاق نمی افتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار اماراته که بگه منم تو بستن تنگه هرمز نقش دارم!!!!!!!
و سبب افزایش قیمت نفت در جهان بشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۷:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
نه جانم.
بعد این اتفاق، بهای اوراق بهادار کشورهای عربی خلیج فارس هم در بازارهای جهانی افت کرد.وانگهی هیچکدام از کشورهای خلیج فارس مایل به آلودگی نفتی سواحل خود و از کار افتادن آب شیرین کن هایش که جنبه ی حیاتی دارد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
افزایش نفت بسیار بیشتر برایشان ارزش دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار عربستان و اماراته برای گران کردن نفت !!!!
هر کشتی تا حالا یک دلار نفت را افزایش داده!!!!
عربها هم به راهبردی بودن تنگه هرمز پی بردن همین افزایش دو دلاری نفت آنهم بخاطر دو نفتکش نشان از اهمیت این تنگه و ترانزیت انرژی است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بنظر من این حرکت برای تحت تاثیر قرار دادن نتیجه مذاکرات ژاپن با ایران انجام شده و به احتمال زیاد توسط اسرائیل و امریکا انجام شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بدون شک،کار آمریکا یا اعراب است ...
Iran (Islamic Republic of)
میم
۲۳:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بدون شک!!!شما تحقیق کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
می خوان بازی برج دوقلو را با 2 کشتی نفتکش اجرا کنند
Hungary
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
قطعا سرویس های اتحادیه اروپا پشت این اتفاق هستند چون انها ارامش دوست ندارن و بدعهدی کشورهای آلمان و فرانسه عاشق فروش سلاح و دیدن گورهای دست جمعی هستند مثل تجربه در گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۱۸:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
با کارهایی که در گذشته کردن کاملا جور در میاد.
Iran (Islamic Republic of)
فیرو
۱۳:۵۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کاراسراییل یا آمریکا است یا خود زنی عربستان.البته به کارگردانی انگلیس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
انگار خوابید! انصار الله یمن انتقام گرفته دمش گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
یمنیها چه سودی دارن امریکا سود میبره میخاد ایران رو متهم کنه
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
چرا توپ رو تو زمین یمنی ها میندازی
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۱۳:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بنازم به دست پنهان خداوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دست پنهان...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
استاد مگه میدونی کاره کی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مگه میدونی کاره کی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
استاد مگه میدونی کاره کی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بغیر از عجب گفتن هم چیزی بلدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار انگلیس اسراییلس و آمریکاست. بهانه برای آغاز جنگ است.و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین.
United States of America
مهدی
۱۳:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بشدت مشکوکه موشک یا پهپاد بود تا حالا اعلام میشد ، دوم انصارالله با قطر کاری نداره ، سوم اژدر چیزی نیست در اختیار انصار الله اونم در دریای عمان باشه ، اگه اژدر بوده ممکنه بخوان دردسر درست کنن برای ایران
Iran (Islamic Republic of)
سامان یاری
۱۳:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به نظرمن کارآمریکایی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۱۸:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به احتمال زیاد کار آمریکاس چرا که جنگ راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۳:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ومكرو و مكروالله ، خدايا شر دشمنان مسلمانان و ايران را به خودشون بازگردان
Iran (Islamic Republic of)
مارتین
۱۲:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
واویلا واویلا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا / اسرائیل / السعود
Iran (Islamic Republic of)
n
۱۲:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اولا در منطقه خاورمیانه هر اتفاقی باشد عامل آمریکا است ولی یمن باید ضرب شصتی بزند خدا را شکر طرفدار یمن و کشوهای مظلوم هستم
Luxembourg
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار , کار انگلیسی هاست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
حالا مال کی بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
انصارالله ؛ مرسی
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کاره عربستانو اماراته البته دستورش از آمریکا و اسرائیله . مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
احتمالان میخواستندتوکشتی چایی جوش کنندکبریت افتاده سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به احتمال 99 درصد کار عوامل آمریکا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مشکل ما اون 1 درصدس . اونو حل کن دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
صد در صد کار خودشون میخوان گردن ایرانیها بندازن و از اب گل الود ماهی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
وقتی ۱۱ سپتامبر برج ۲ قلو رو هدف میدن برا جنگ در افغانستان اصلا بعیدد نیست این کار عربستان باشه عربستانم یعنی امریکا
احتمالش هست بخان جو سازی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
خدا بخیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
تو سی کیلومتری بندر جاسک این اتفاق افتاده ،اون وقت از پاکستان و عمان درخواست کمک کردن!؟یه نمونه مشکوکه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دم یمنیها گرم .. درود بر شما
Germany
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
برخی رژیم ها در طول سالیان گذشته همواره تلاش داشته اند تا بین دشمنان خود و رقبا و قدرتهای فرامنطقه ای جنگ راه بیفتد و بنابراین با حیله گری دست به افشاگری (به زعم خودشان) و یا اقدامات عملی میزنند تا به اهداف خود که تضعیف هر دو سمت چنین درگیریهای احتمالی و در نتیجه قدرتمندتر شدن آنها دست یابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دمش گرم مینا کار خودشو کرد
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۲:۱۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مرگ برآل سعودویهود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اسراییل و عمارات دارند شعله جنگ را در منطقه روشن میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
عمارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا امارات؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۵:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
همون عمارات درست تره....رفتی دیدی کشورشووو...برج و باروو رو دیدی عزیزم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۱۸:۵۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
هزار تا برجم بسازن اولا کشوره قوی نمیشن مثل اینه که بازور پول بیابون رو واسه چند سال قابل سکونت کرده باشید
Iran (Islamic Republic of)
قنبری
۱۲:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
خیلی هم خوب وعالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کار انگلیسی هاست چون چند سالی است از گردونه سیاسی عقب مانده اند واز ناامن بودن منطقه سود میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
امارات متحده عربی چه هزینه های میکنه برای کشیدن آمریکا به جنگ با ایران!
دیگه نمی دونه با شروع جنگ بر میگرده به زندگی اعراب بادیه نشینی!
Luxembourg
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ماشاالله انصارالله
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
خدایا دست پنهانت به کمک ملت ایران امده کارهرکس باشد دربلندمدت بنفع ایران است شاید درکوتاه مدت بگویند نیابتی های ایران هستند ولی اثری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد از گلستان
۱۱:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بابا دمتون گرم. ا اینهمه کارشناس و تیورسین داریم و خودمون خبر نداریم.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دمت گرم خدایی
راس میگی چقد کارشناس و سیاستمدار داریم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بخاطر همینه که هیچ کشوری جرعت نگاه بد به کشور ندارند
Iran (Islamic Republic of)
رضا شاهوردی
۱۱:۴۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
وای چه بزن بزنی شده .کی به کیه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
درود خدا بر انصارالله یمن الگوی مبارزه جهان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
درود خدا بر انصارالله یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
آفرین بر رزمندگان یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
هرکه هست می خواهد منطقه را ناامن کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
زود قضاوت نکنید هنوز چیزی معلوم نیست در هر صورت خدا کنه هر حکتی در منطقه اتفاق می افتد به نفع کشورمان بشود و دشمنان ایران رسوا و نابود بشوند
Germany
jam
۱۸:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
منافعش برای کشور ما اینه که کار هر گروه ویا کشوری باشد، اورا در لیست گروه های تحت حمایت ایران قرار می دهند، بعد با اعلام شکایت کشورهای زیان دیده وتشکیل دادگاه های فرمایشی تمام خسارت را از پول های بلوکه شده ایران در کشور های مختلف پرداخت می کنندـ. همان طور که خسارت حوادث ۱۱سپتامبر را که کار عربستان بود را از ایران گرفتند وخواهند گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۱۱:۳۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
احتمالا" کار خود جنگ طلبان عرب است
Iran (Islamic Republic of)
ذوالفقار
۱۱:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
عربستان زدی ضربتی ، ضربتی نوش کن
درود بر انشالله یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
انصارالله یمن ممنونم که هستی
Germany
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
هنوز مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
یک نقطه درجهان منافع قدرت‌های جهانی در خلیج فارس است بصورت پنهان ونیابتی درصددتسخیرانداعلام بی‌طرفی و خالت نکردن باعث ازبین رفتن تنش ها ونقشه هاي بدخواهان میشودوآنهامستقیم بایکدیگرمجبورمیشوندرودروشوند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
خودت فهمیدی چی نوشتی
Canada
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بکشید اینهارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
یعنی کار کی میتونه باشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
لطفا شفاف سازی کنید در حال حرکت بسمت خلیج فارس بودند یا خروج از دریای عمان؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ای بابا شفافه انگار دقت نکردین!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
وقتی بارشون نفت خام بوده یعنی در حال خروج از منطقه بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
نفتکش پر آخه میاد تو خلیج فارس؟!
Iran (Islamic Republic of)
رضا دنیادیدگان
۱۰:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ضربتی زن ضربتی
Germany
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ای بی سواد !!!
تو که درست نمی تونی حرف بزنی ، خوب حرف نزن!!!
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۱۰:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
درود به رزمندگان یمنی
حتما نفتکش سعودی بوده و یمنی ها با موشک بالستیک زدن
احتمال دوم ،اگه کار یمنی ها نبود ، پس اسراعیل و سعودی خودزنی کردن تا از اب گل الود ماهی بگیرن
چون اینا دیدن که دارن تو میدان نبرد میبازن میخان افکار عمومی منحرف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
از یمن تا تنگه هرمز خیلی فاصله زیادی هست یمن نمیتونه بزنه اگرم به اون کشتی ها موشک می خورد کسی زنده نمی موند ولی اون جور که تو عکس معلومه صدمه به کشتی خیلی زیاد نیست
Hong Kong
bm
۱۰:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بنازم به رویداد نامشخص..
-
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
باور کنید سر نخ این حملات برمیگرده به آمریکا و اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۰:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
كار عربستان و امارات و رژيم جعلي اسراييله ، ميخوان منطقه رو نا امن جلوه بدن تا اربابانشون حضور داشته باشن ، عجب جانورانيند
Iran (Islamic Republic of)
SAFAR
۱۰:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
دمتان گرم یمنی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
عجب !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
تو هم هراز چندی از خواب بیدار شو فقط بگو عجب برو باز بخواب باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
بابا چیکارش داری بچه رو . بگو عزیزم اتفاقا کیف میکنم با عجب گفتنات
آخرین اخبار