مهم‌ترین حوادث امروز بیست و سوم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه بیست و سوم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۸۰۰ کیلوگرم کیلو مواد افیونی

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۸۲۳ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک توسط مأموران انتظامی خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فیروز آباد از خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد جا به جایی محموله سنگین مواد مخدر را در سطح محور‌های مواصلاتی دارند، مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و نسبت به کنترل خودرو‌های عبوری اقدام کردند که پس از مدتی به یک دستگاه خودرو پژو پارس مظنون و دستور ایست دادند، ولی راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، لاستیک‌های این خودرو را هدف قرار داده و خودرو را متوقف کردند.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: در بازرسی از این خودرو ۶۷۵ کیلوگرم تریاک کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر و به دستگاه قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به انجام یک عملیات دیگر در شهرستان نی ریز بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان، از دپو میزان قابل توجهی مواد مخدر در یک منزل مخروبه مطلع و برای بررسی به محل اعزام شدند.

سردار رهام بخش حبیبی تصریح کرد: در بازرسی از این منزل مخروبه، ۱۴۸ کیلو و۴۰۰ گرم تریاک کشف و تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم یا متهمان این پرونده ادامه دارد.

وی تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی استان فارس است.

آتش سوزی مراتع طبیعی و جنگل‌ها در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از آتش سوزی ۸ هکتار از مراتع طبیعی و جنگل‌های واقع در ابوالحیات آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی این مراتع مطلع شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مذکور اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

سرهنگ محمد عبادی نژاد با بیان اینکه با تلاش همه نیرو‌های امدادی آتش سوزی مهار شد، افزود: بر اساس اعلام کارشناسان حدود ۸ هکتار از مراتع طبیعی و جنگل‌ها در این آتش سوزی طعمه آتش شده است.

مرگ راننده وانت پیکان در برخورد با کامیون

بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون و وانت پیکان، راننده خودروی وانت پیکان جان خود را از دست داد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز با دریافت گزارش شهروندان مبنی بر تصادف شدید یک دستگاه کامیون با وانت پیکان، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۷ را به کمربندی شهرک گل‌ها اعزام کرد.

وی ادامه داد: یک دستگاه خودروی وانت پیکان که در کمربندی شهرک گل‌ها در حال عبور بود به علت نامعلومی با کامیون برخورد کرد که منجر به فوت راننده وانت پیکان شد.

علیرضا عدلو افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با قرار دادن علائم هشدار دهنده و قطع برق خودرو، با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی اقدام به برش اتاقک خودرو کردند و پس از اجرای عملیات فضا سازی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن راننده وانت پیکان را به بیرون منتقل کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: با بررسی‌های عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه مشخص شد که راننده وانت پیکان بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه علت بروز این حادثه از سوی پلیس راهور در دست بررسی است، ادامه داد: آتش نشانان، خودرو‌های آسیب دیده را به حاشیه امن جاده کمربندی انتقال داده و محل را تحویل عوامل پلیس راهور دادند.

 گردوهای میلیاردی به بازار نرسیدند

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف بیش از ۲ تن گردوی قاچاق در یک عملیات ضربتی در محور مواصلاتی اقلید خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کسب اطلاع از تردد تعدادی سواری حامل گردوی قاچاق در محور مواصلاتی اقلید، موضوع به ویژه در دستور کار مأموران یگان امداد قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و پلیسی، در یک عملیات ضربتی ۵ دستگاه سواری را متوقف و در بازرسی از آن‌ها میزان ۲ هزار کیلو و ۴۰۰ گرم گردوی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این راستا ۵ نفر متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

آتش سوزی در ۵۰ هکتار از مراتع طبیعی

فرمانده انتظامی کازرون از آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع طبیعی در روستای نودان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی مراتع طبیعی در روستای نودان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به آتش سوزی در منطقه و حضور به موقع عوامل انتظامی، آتش نشانی، شهرداری، بسیج و کمک‌های مردمی، این آتش سوزی در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع طبیعی طعمه آتش شد، تصریح کرد: در این خصوص ۳ نفر نوجوان که توسط فردی ناشناس اغفال و اقدام به آتش زدن آن منطقه کرده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

برق، کارگر بی احتیاط را گرفت

کارگر جوشکاری که بر اثر بی احتیاطی بر روی اسکلت فلزی دچار برق گرفتگی شده بود با تلاش آتش نشانان نجات یافت.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر احتمال سقوط یک کارگر جوان از ارتفاع اسکلت فلزی ساختمان در حال ساخت که دچار برق گرفتگی شده بود، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز نجاتگران ایستگاه ۱۲ را به محل حادثه در خیابان تختی اعزام کرد.

وی ادامه داد: این کارگر جوان بدون امکانات ایمنی در ارتفاع بالای اسکلت فلزی ساختمان در حال ساخت در حال جوشکاری بود که ناگهان به علت نامعلومی دچار برق گرفتگی شد و در ارتفاع بالا روی تیر آهن‌ها گرفتار شده بود.

وی با اشاره به اینکه هر لحظه احتمال داشت این کارگر از بالای ساختمان به پایین سقوط کند، افزود: با توجه به حساسیت حادثه، آتش نشانان بلافاصله با ایجاد کارگاه کار در ارتفاع و انتقال تجهیزات نجات، مصدوم را فیکس کرده و در عملیاتی حساس و نفسگیر به بهترین نحو به پایین منتقل کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.

عدلو گفت: رعایت مسائل ایمنی در جوشکاری یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که جوشکاران و مسئولان کارگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند، در صورت نادیده گرفتن نکات ایمنی و رعایت نکردن آن‌ها خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی رخ می‌دهد که عواقب ناگواری در پی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در هنگام کار کردن با وسایل الکتریکی احتمال برق گرفتگی کارگر جوشکار وجود دارد یاد آور شد: یک جوشکار باید نکات ایمنی را رعایت کند چراکه بی احتیاطی در هنگام انجام کار باعث برق گرفتگی و خسارات جبران ناپذیر و در نهایت مرگ فرد خواهد شد.

انهدام باند سارقان احشام در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری اعضای باند حرفه‌ای سرقت احشام با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، پلیس با جدیت وارد کار شد و در مدت کوتاهی با انجام کار‌های عملیاتی باند این سارقان را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه پلیس شهرستان فیروزآباد پس از تحقیقات فنی و تخصصی، ۴ نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند، افزود: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۱ فقره سرقت احشام اقرار کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، اظهار کرد: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است، اما از همشهریان تقاضا داریم با نصب دوربین مداربسته برای محل‌های نگه داری احشام، سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام بگذارند.

آتش سوزی در مزارع گندم خارا

فرمانده انتظامی مرودشت از آتش سوزی ۱۰ هکتار از مزارع گندم در شهرک خارا این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی مراتع کشاورزی در شهرک خارا، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به آتش سوزی در منطقه و حضور به موقع عوامل انتظامی، آتش نشانی، شهرداری، بسیج و کمک‌های مردمی، این آتش سوزی در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این آتش سوزی ۱۰ هکتار از اراضی کشت گندم طعمه آتش شد، تصریح کرد: تحقیقات لازم برای کشف علل این حوادث در دست بررسی است.

کشف گاوهای میلیاردی قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۴ راس گاو قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق، در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو تعداد ۴ راس گاو قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر و احشام کشف شده تحویل دامپزشکی شد.
سرهنگ قسام بیان کرد: ارزش ریالی احشام کشف شده طبق نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورده شده است.

غرق شدن چوپان در سد سیوند

فرمانده انتظامی پاسارگاد از غرق شدن یک چوپان در سد سیوند این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیک بخت فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه غرق شدگی در سد سیوند، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک چوپان به علت گرمی هوا در رودخانه در حال شنا کردن بوده است که به علت وارد نبودن به فن شنا غرق و فوت کرده است.

سرهنگ نیک بخت توصیه کرد: شهروندان و مسافران با رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های پلیسی از شنا کردن در مناطق ممنوعه خودداری کنند تا شاهد حوادث این چنین دلخراشی نباشیم.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار