امکان دسترسی به یک پنجم از ۱۰۰ هزار نسخه خطی موجود در گنجینه مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی به صورت آنلاین فراهم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این اقدام با هدف  تسهیل دسترسی پژوهشگران و محققان به نسخ خطی گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی انجام گرفته است و امکان دانلود متن کامل ۲۰ هزار نسخه خطی در فضای مجازی وجود دارد.

وی تصریح کرد: دسترسی به این تعداد نسخ خطی به صورت دانلود کامل متون با کیفیت مطلوب و رایگان در مقایسه با سایر کتابخانه ها، اقدام کم نظیر به شمار می‌رود.

 رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت : انتظار می‌رود مؤسسات پژوهشی معتبر، مراکز پژوهشی، آموزشی و دانشگاهی با مراجعه به درگاه اینترنتی این کتابخانه به آدرس www.dijital.aqr.ir و دریافت آی. پی، زمینه دسترسی خود را به منابع اطلاعاتی کتابخانه فراهم کنند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: ۳۰ میلیون منبع مطالعاتی در سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  وجود دارد که عمده منابع مطالعاتی موجود در این سازمان دیجیتال سازی شده و زمینه در اختیار گرفتن فریم آن توسط پژوهشگران فراهم شده است.
 
انتهای پیام//م.پ
 

دسترسی آنلاین به بخشی از نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.