به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان در نشست هماندیشی و گفتمانسازی سند تحول بنیادین در راستای اجرای بهینه برنامههای سال ۹۸، گفت: همه برنامههای آموزش و پرورش باید در سند تحول به شکل کاربردی و ملموس درآید و در مدارس ما اجرا شود.
ناهید فضلی افزود: با برنامهریزیهای خوب صورت گرفته و هدایت دکتر مجید یزدانپناه، مدیر کل محترم آموزش و پرورش و تلاش همه همکاران ستاد اجرایی سند تحول بنیادین استان و با تهیه برشهای ویژه در سند تحول و تدوین اهداف استانی، آموزش و پرورش استان کرمانشاه گامهایی ملموس و عینی در جهت اجراییکردن و کاربردینمودن سند تحول برداشته است.
فضلی گفت: سند تحول باید با مطالعه و تحقیق و با علم روز مورد استفاده و بهرهبرداری قرار گیرد و توازن و یکپارچگی بین تمام برنامههای آموزش و پرورش از اهداف دیگر سند تحول است.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان کرد: برنامههای سند تحول در قالب هریک از زیر نظامها برای سال ۹۸مشخص شده است و تمام اعتبارات سال ۹۸ در قالب برنامههای سند تحول خواهد بود.
وی گفت: سند تحول تکهای از یک پازل نیست؛ بلکه راهکاری جدی برای هدفمندکردن برنامههای آموزشی و تربیتی است که باید با متدهای مختلف و از راه برگزاری دورههای آموزشی اهداف آن را روشنتر ساخت و مدیران مدارس که در خط اول اجرای این سند قرار دارند باید همه تلاش خود را در این خصوص بهکار گیرند و همه مدیران ما از ستاد تا مدرسه از دریچههای نو به سند نگاه داشته باشند.
دبیر اجرایی سند تحول بنیادین اظهار داشت: با اقدامات جدی انجام گرفته در وزارت، همه برنامهها و زیر نظامها مشخص و اعتبارات لازم نیز در بودجه سال ۹۸ پیشبینی شده است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت گفتمانسازی سند تحول بنیادین اضافه کرد: باید فرهنگ گفتمان و گفتگو به عنوان ابزاری جهت توسعه فرهنگ سازمانی و راه حلی برای غلبه بر مشکلات آموزشی و تربیتی در مدارس و بین مدیران ما نهادینه شود.
دبیر اجرایی سند تحول اظهار کرد: در سند برای هر کدام از معاونتها و رؤسای ادارت و بخشهای مختلف اهداف و اولویتهایی ارائه شده که معاونتها و رؤسای ادارات داخلی میتوانند علاوه بر آن، برنامههای دیگر خود را در آن بگنجانند و جهت ارائه به وزارت متبوع آماده کنند.
وی راهبرد توسعه عدالت آموزشی، تربیتی، امکان برای رشد استعداد و کسب توانمندیهای لازم برای کودکان، آگاهی و اطلاعرسانی به جامعه بزرگ فرهنگیان و ترغیب همکاران بهخصوص مدیران را در مسیر اجرای سند تحول، بسیار ضروری دانست و فهم جامعه از کلیات سند را بسیار راهگشا قلمداد کرد.
فضلی در پایان گفت: اگر مدیران ما بدانند با اجراییشدن مؤلفههای سند تحول چه اتفاقات خوبی در مدارس ما میافتد، در اجراییکردن سند تحول وقفهای ایجاد نمیکنند.
انتهای پیام/ز