رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به اینکه استان یزد دارای منابع بسیار ارزشمندی است گفت: فرهنگ غنی یزد بهترین منبع در زمینه ی بهره وری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: در حال حاضر رشد کشور از نظر بهره‌وری و رشد اقتصادی منفی است، ولی در برنامه توسعه ششم به دلیل نبود هدف گذاری و وضعیت مناسب در اقتصاد کشور، به عدد ۳۰ درصدی تعیین شده در برنامه‌های توسعه رسیدیم.

وی افزود: دلیل اصلی این رشد منفی، توجه به برنامه‌های کوتاه مدت و بی توجهی به برنامه‌های ملی، کلان و بلندمدت بوده که باید در گام نخست، دستگاه‌ها و مدیران دستگاه‌ها در این خصوص نگاه دغدغه مندانه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان بهره وری ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه‌ها توجهی به بحث بهره‌وری ندارد و این در حالی است که بهره‌وری بسیار مهم و در دستگاه‌ها به صورت مستقیم اثرگذار است.

پهلوانی ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد مدیرانی فعالیت می‌کنند که به مباحث بهره‌وری آشنایی کامل دارند ضمن آنکه دانشگاه یزد نیز به این مقوله توجه ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه بهره‌وری یعنی بهتر کردن هر وضعیتی که در آن قرار داریم، گفت: بهره‌وری یک مسئله حائز اهمیت است که هم در سطح اجرا و هم در سطح بنگاه و درون اقتصاد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه استان‌یزد جزء استان‌های پیشرو در مسئله بهره‌وری عنوان کرد و افزود: استان یزد دارای منابع بسیار ارزشمندی است و بهترین منبع آن، فرهنگ غنی این استان در زمینه بهره‌وری است که اگر تغییرات سبک زندگی به آن لطمه نزند، می‌توان روی آن کار کرد.

پهلوانی همچنین در خصوص طرح دانشگاه یزد در حوزه بهره‌وری گفت: وقتی سیاست‌های کلان اجرایی استان با رویکرد بهره‌وری تعیین می‌شود، می‌تواند  دستگاه‌های اجرایی داخل استان را یک تا چند پله در موضوع بهره‌وری ارتقا دهد و در سطح فعالیت بنگاه‌ها نیز پیگیری شود.

انتهای پیام/ غ

استان‌ یزد از استان‌های پیشرو در مسئله بهره‌وری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار