دبیر هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان گفت: هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان در سال97 موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور و ورزشکاران این هیئت موفق به کسب 20 مدال آسیایی و جهانی شدند.

محمد صادق پسندیده دبیر هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طبق ارزیابی که در سال 1397 توسط فدراسیون جانبازان و معلولین انجام گرفت، هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شده است و تلاش ها و برنامه ریزی های این هیئت در استان اصفهان در راستای حفظ این رتبه انجام می شود.

وی گفت : ورزشکاران اصفهانی موفق به دریافت 13 مدال طلا و نقره و برنز در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا شدند، هم چنین از 22 ورزشکار اصفهانی دعوت شده به تیم ملی 20 مدال آسیایی و جهانی در سال 97 به نام ایران ثبت شده است.

دبیر هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان بابیان این نکته که در سال گذشته 18 رشته ورزشی زیر نظر هیئت جانبازان و معلولین بوده است افزود: با توجه به ابلاغیه و سیاست گذاری های که فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته پارا المپیک انجام داده است در سال جاری 8 رشته از این فدراسیون جدا شده و به هیئت های ورزش اختصاصی خود واگذار شده است.

محمد صادق پسندیده افزود : در حال حاضر رشته های تیر اندازی، فوتبال هفت نفره، فوتبال قطع عضو، والیبال نشسته، رشته باستانی ،شنا، بسکتبال با ویلچر ، دو میدانی و وزنه برداری به طور تخصصی زیر نظر هیئت جانبازان و معلولین قرار دارد و رشته های تیر و کمان، تنیس روی میز و پارا تکواندو و بدمینتون رشته های هستند که از هیئت جدا شده اند و به فدراسیون های ختصاصی خود واگذار شده اند.

وی افزود : سال گذشته در مسابقه پارا آسیایی جاکارتا از مجموع دو هیئت ورزشی جانبازان و معلولین و هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان 18 نماینده ورزشی به این مسابقات اعزام شدند که سهم هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان 8 ورزشکار، سه مربی و یک داور بوده است.

دبیر هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان گفت : باشگاه های اصفهانی در دو بخش آقایان و بانوان موفق به کسب مقام قهرمانی در رشته های بسکتبال با ولیچر و والیبال نشسته بانوان و البته نایب قهرمانی در رشته والیبال نشسته بانوان شدند هم چنین ورزشکاران اصفهانی توانستندعنوان چهارمی تیم بسکتبال با ویلچر کشور را دریافت کنند.

محمد صادق پسندیده با تاکید بر این نکته سال 98 سال کسب سهمیه پارا المپیک است افزود: 5 ورزشکار اقا و 3 ورزشکار خانم در رشته بسکتبال با ویلچر به اردویی تیم ملی دعوت شده اند و این اردو از 25 خرداد ماه آغاز می شود.
 

انتهای پیام/ی
 
 


جانباز و معلول ورزشکار اصفهانی در تیم ملی بسکتبال با ویلچر

برچسب ها: اخبار ورزشی ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.