استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح‌هایی که در دست اجراست تلاش می‎کنیم تا یک ماه دیگر جیره بندی آب در مرکز استان برداشته شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در مراسم آغاز ساخت بند ذخیره آبی ارغون کلمه افزود: با برنامه‌هایی که در دست کار داریم امیدواریم که جیره بندی آب تا یک ماه دیگر در مرکز استان برچیده شود.

وی سروسامان دادن به وضع تامین آب استان بوشهر را دغدغه مهم مسئولان استان خواند و کار‌هایی را که در چند وقت اخیر برای این منظور صورت گرفته  کم نظیر عنوان کرد.

استاندار بوشهر یکی از این کار‌ها را ایجاد آب شیرین کن عنوان کرد و ادامه داد: طرح آب شیرین کن ۳۵ هزار مکعبی بوشهر، ۱۷ هزار مترمکعبی برازجان و هفت هزار مترمکعبی تنگستان در حال اجراست، آب شیرین کن سد دالکی و آبپخش هم که اعتبار پیش خرید آبشان اختصاص یافته است و آب شیرین کن عسلویه و تنگستان هم به مرحله مناقصه رفته‌اند.

گراوند بیان کرد: با استفاده از منابع ملی و استانی تا ۱۸ ماه دیگر ۹۰ هزا ر مترمکعب به ظرفیت تامین آب استان افزوده می‌شود.

وی برطرف کردن مشکل تامین آب را کمترین وظیفه مسئولان در قبال مردم دانست و از معاون امور عمرانی خود خواست طرح‌های تامین آب را با دقت بیشتری پیگیری کند تا استان در حوزه تامین آب به پایداری برسد.

استاندار بوشهر با تاکید به مسئولان شرکت آب استان برای جذب بیشتر منابع مالی وزارت نیرو، گفت: کم توجهی در زمینه حل مشکلات آب را از هیچ مدیری نمی‌پذیرم و باید وضع آب سامان یابد.

گراوند با اشاره به اینکه تقریبا تمام استان با مشکل آب رو به رو هستند، افزود: پیش از این دیلم و گناوه مشکل نداشتند که آن‌ها هم به تازگی با مشکلاتی رو به رو شده‌اند.

وی درباره مساله آب شهرستان جم نیز عنوان کرد: قرار شده تا پایان سال شش تا هفت هزار مترمکعب آب به ظرفیت آبرسانی ین شهرستان افزوده شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: وزارت نیرو نگاه ویژه‌ای به موضوع آب استان بوشهر دارد و باید از این رویکرد برای حل مشکلات استان بیشتر استفاده شود.

گراوند آغاز ساخت بند ذخیره آبی ارغون را هم  عمل به قولی که به مردم منطقه داده بود، عنوان کرد و گفت: با ایجاد این بند در افق ۱۰ یا ۱۵ ساله مشکل آب منطقه حل می‌شود.

وی یادآور شد: نیمی از اعتبار این بند را وزارت نیرو می‌دهد و نیم دیگر هم از اعتبارات استان تامین می‌شود که امیدواریم با جدیت پیمانکار و پیگیری مسئولان تا ۱۵ ماه یا کمتر این طرح به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ک

آب بوشهر باید به وضعیت پایدار برسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.