سامان دهی بازارچه سومار اولویت ایران و عراقمعاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: سامان دهی وضعیت بازارچه سومار برای دوکشور ایران وعراق دراولویت وزارت کشور است.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در سفر به کرمانشاه  بمنظور بررسی آخرین وضعیت بازارچه سومار حجم صادرات کالا از طریق بازارچه سومار را بیش از حد انتظار ارزیابی نمود و توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در راستای بهبود معیشت مردم منطقه و کاهش نرخ بیکاری ضروری دانست.

وی گفت سامان دهی وضعیت بازارچه و رفع مشکلات پیش رو با توجه به اهمیت مرز سومار بلحاظ دسترسی مناسب با مرکز عراق و همچنین عتبات عالیات برای دوکشور ایران وعراق دراولویت وزارت کشور است.

محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب نیز درگزارشی ضرورت بهبود راه دسترسی به بازارچه، تکمیل زیرساخت‌ها وتسریع در رسمی نمودن آنرا با اولویت بهره مندی وعمران شهرستان گیلانغرب از ظرفیت و عواید حاصل از درآمد بازارچه مهمترین خواست و مطالبات بحق شهرستان عنوان و خواستار تحقق آن‌ها شد.

فرماندار شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه در یکسال گذشته بیشترین حجم صادرات مرز‌های استان از مرز سومار صورت گرفته است گفت در سال ۹۷ ارزش صادرات کالا از بازارچه سومار یک میلیارد و دویست وچهل میلیون دلار بوده است.

وی  گفت : در دوماهه نخست امسال هم ۱۴۶ هزارتن کالا ور بیش از ۹۰ قلم به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار توسط ۶۸۰۰ کامیون به کشور عراق صادر شده که این امر موید اهمیت مرزسومار برای طرف عراقی است و امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های آن تبدیل بازارچه به پایانه رسمی بزودی محقق گردد .

محمودیان گفت: درحال حاضر عرصه بازارچه و پارکینگ در مساحتی بالغ بر ۲۸ هکتار جوابگوی حجم مبادلات نیست و ارتقاء و توسعه آن کاملا ضروری است .

تصویب‌نامه ساماندهی کولبران در دولت تصویب شد

بابک دین پرست در نشست شورای مبادلات مرزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هدف دولت تقویت مرزنشینان است افزود:به این منظور تصویب نامه ساماندهی کولبران در دولت به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: در این تصویب نامه پرداخت ۴,۲۰۰ میلیارد تومان در قالب تخفیف سود بازرگانی برای سال ۹۷ به کولبران در نظر گرفته شده بود که متأسفانه به طور کامل اجرا نشد.

این مسئول افزود: به دنبال شناسایی و رفع اشکالات این تصویب نامه هستیم.


انتهای  پیام/ز


بیشترین حجم صادرات مرز‌های استان از مرز سومار صورت گرفته است

برچسب ها: صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.