وزیر خارجه انگلیس درباره ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به نفتکش‌ها گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد این ارزیابی آمریکا را رد کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس درباره نتایج ارزیابی و ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به نفتکش‌ها گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد این ارزیابی آمریکا را رد کنیم!

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به حمله دیروز به دو نفتکش در دریای عمان افزود: باید تحقیقات مستقل انگلیس در این باره انجام شود، اما ارزیابی آمریکا به عنوان متحد نزدیک ما از این حمله را نمی‌توان رد کرد.

آمریکا و عادل الجبیر، وزیر خارجه پیشین و وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی بلافاصله پس از حمله به نفتکش‌ها ایران را عامل این حمله معرفی کردند.

آمریکا همچنین در توجیه ادعاهای خود مبنی بر دست داشتن ایران در این حملات، ویدئویی در اختیار رسانه‌ها قرار داده و ادعا کرده است قایق‌هایی ایرانی در حال خنثی سازی یک مین مغناطیسی از بدنه نفتکش آسیب دیده اند و رسانه‌های غربی نیز با پخش مداوم آن تلاش می‌کنند القا کنند که ایران در این حمله دست داشته و در حال از بین بردن آثار این حمله است.

این در حالی است که مقامات کشورمان با اشاره به همزمانی سفر آبه، نخست‌وزیر ژاپن به ایران و حمله به نفتکش‌هایی که حامل محموله‌هایی برای کشور ژاپن بودند آنرا اقدامی تامل برانگیز از جانب افراد و کشور‌هایی دانستند که قصد دارند منطقه را ناامن کنند و آرامش آن را بر هم زنند.

همچنین این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شوند که هنوز روایت واحد و تاییدشده‌ای درباره علت حادثه منتشر نشده است. برخی علت انفجار نفتکش‌ها را مین دریایی، برخی موشک اژدر و برخی نیز پهپاد عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار