ناطقی گفت: چالش بزرگ در آموزش و پرورش و توسعه ما این است که خوب درس خواندن را آموزش می‌دهیم، اما خوب زندگی کردن را آموزش نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ناطقی مدیرکل دفتر تعاونی خدماتی در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان، صندوق سرمایه گذاری و وزارت کار اظهار کرد: چالش بزرگ در سیستم آموزش و پرورش و توسعه ما این است که خوب درس خواندن را آموزش می‌دهیم، اما خوب زندگی کردن را آموزش نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: در کشور‌های توسعه یافته جز زمانی که کار اسمی کنیم به این مهم دست نمی‌یابیم و بچه‌های ما از این مفهوم دور هستند.

ناطقی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات با کار تیمی حل می‌شود، گفت: این تفاهم نامه اتفاق خوبی است تا مجموعه دستگاه‌های ذیربط با هم از اتفاقات خوبی رقم بزنند.

مدیرکل دفتر تعاونی خدماتی با اشاره به اینکه برخی از جوانان ایده‌های خوبی دارد، گفت: یکی از موضوعات جذب دانش آموزان ارتباط با صنعت است، وقتی دانش آموزان را در صنعت به کار گیریم بهتر عمل خواهند کرد.

۱۷/۱ درصد افراد شغل مرتبط دارند

در ادامه مسلم خانی مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار بیان کرد: مطالعه‌ای انجام شد و نشان داد در موضوع نیروی کار حرفه‌ای ۱۷/۱ درصد سرجای جای خود بوده و کاری انجام می‌دهند که در آن مستعد هستند به بیان دیگر ۸۳ درصد دچار واگرایی است.

وی ادامه داد: نسبت نخبگی کمتر از یک درصد است، اما سهم مدیران نخبه در جامعه پایین است، گویی نخبگان را برای کارمند شدن و مزدبگیر شدن تربیت می‌کنیم در حالی که باید  روی استعداد‌های مدیریتی آنها کار و استعداد‌هایشان را کشف کنیم.

آمادگی راه‌اندازی کرسی تعاون و کارآفرینی

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار بیان کرد: موضوع نگاری استعدادهای درخشان موضوع مهمی است و باید روی این موضوعات کار کرد به هر حال آمادگی راه اندازی کرسی تعاون و کار آفرینی هستیم.

وی بیان کرد: در همه چای دنیا نخبگان نقش تعیین کننده دارند،در کشور، چون نتوانستیم کار را رشد دهیم به کشوری که معجزه توسعه نیافتگی است، تبدیل شده‌ایم با وجود  این همه ثروت نیروی انسانی  اما متکدی هستیم.

۲۰۰ هزار نسخه شفابخش برای توسعه اقتصادی کشور

در ادامه مهدی حسین‌نژاد، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به اینکه برای ایجاد کسب و کار ۳ ایده داریم که بهترین آن ایده خلقی است، گفت: هوش کارآفرینی اهمیت بالایی دارد و اکنون ۲۰۰ هزار کار تعاون در کشور ثبت شده است که نسخه شفابخشی برای توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی هدایت کنیم و قصد داریم در آینده نزدیک مراکز نوآوری ایجاد کنیم که با این تفاهم‌نامه نیز سامانه ثبت ایده را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی سمپاد مهارتی در ۴ استان کشور

سالاریان معاون مرکز ملی پرورش ملی استعدادهای درخشان با اشاره به راه‌اندازی سمپاد مهارتی بیان کرد: در استان‌های  البرز، خراسان رضوی و همدان و خوزستان سمپاد مهارتی برای اولین بار در چهار استان و چهار رشته سمپاد مهارتی تشکیل شد تشکیل و امید داریم در سنوات آتی هم در سایر استان‌های کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است ارگان‌های خارج از آموزش و پرورش حامی این طرح باشند، اظهار کرد: البته سمپاد مهارتی مدرسه جدیدی نیست و رشته‌های فنی و مهارتی به رشته‌های نظری اضافه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار