رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان داده شد.

پیش بینی پرداخت ۵۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان استان سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در دیدار با آیت الله شاهچراغی با اشاره به تامین بیش از ۹۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل کشور گفت: در استان سمنان بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاوری تولید می‌شود و پیش بینی می‌شود امسال باتوجه به آب کافی برداشت محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند.

وی افزود: ۳۵۰ هزار تن میوه در استان سمنان تولید می‌شود و حدود ۵۰ هزار تن پسته‌تر در استان تولید می‌شود که در حل توسعه باغات پسته در استان سمنان هستیم.

میرعماد تصریح کرد: حدود ۵ هزار هکتار باغات زیتون در استان وجود دارد و باید صنایع فرآوری در این حوزه ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه استان سمنان برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا بوده است اظهار داشت: امسال کشت کلزار در استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تدوین الگوی کشت صحیح در استان سمنان بیان داشت: در استان سمنان به دنبال تروجی محصولات کم آب بر و پر سود هستیم.

میرعماد افزود: در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان داده شد و امسال پیش بینی می‌شود حدود ۵۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان داده شود.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب در استان تصریح کرد: در سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان یارانه به کشاورزان برای مدیریت مصرف آب داده شده است.

انتهای پیام / گ 

دیدار کارکنان جهاد کشاورزی استان سمنان با آیت الله شاهچراغی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.