معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از برنامه ریزی مشخص و زمان بندی شده برای احیای بافت فرسوده منطقه ۱۱ و توسعه طرح‌های عمرانی و گردشگری در این منطقه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در منطقه ۱۱ توسعه و افزایش خدمات شهری به شهروندان، افزایش سرانه فضای سبز در منطقه، روان سازی عبور و مرور در معابر، ایجاد و توسعه اماکن و فضا‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی و توسعه طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی را شاهد بودیم و باید با تلاش و جدیت در راستای چشم انداز‌های تعریف شده با هدف خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ۱۱ با مساحتی بیش از ۱۱۰۰ هکتار در شمال غرب اصفهان قرار داردگفت: این منطقه بیش از ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد که با برنامه‌های مشخص و زمان بندی شده نوسازی و احیای این بافت‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در بازدید از پارک امام رضا با اشاره به اینکه مساحت فضای سبز منطقه ۱۱، بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع است، خاطرنشان کرد: در این منطقه با جمعیت بیش از ۶۰ هزار نفر، میانگین سرانه‌ی فضای سبز به ازای هر نفر حدود ۵. ۷ متر مربع است.

امیری همچنین در بازدید از بوستان شهدای مدافع حرم رهنان که در زمینی به وسعت ۵۲۰ مترمربع ایجاد شده، اظهار داشت: ایجاد پارک‌ها و فضای سبز در مناطق مختلف شهر علاوه بر ایجاد فضایی برای تفرج و گردش شهروندان در کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش کیفیت زندگی تأثیر بسزایی دارد و باید در پارک‌ها ورزش صبحگاهی و همگانی را برای افزایش نشاط و شادابی همشهریان نهادینه کنیم.

وی ضمن ادای احترام به شهدای مدفون در گلستان شهدای رهنان گفت: مردم شریف اصفهان در خودگذشتگی، ایثار و دفاع از خاک و میهن همواره پیش قدم بوده و هستند و نام جوانان و نوجوانان اصفهانی در میان شهدای ۸ ساله دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن همواره میدرخشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه در اصفهان جاذبه‌های گردشگری محدود به مرکز شهر نیست، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق شهر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی وجود دارد که سالیانه می‌تواند توجه گردشگران بیشماری را به خود جلب کند در نتیجه باید علاوه بر شناسایی مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری مناطق، برای توسعه و احیای آن‌ها توجه ویژه داشت.

امیری با اشاره به اینکه قرار است محور گردشگری رهنان به عنوان بزرگترین محور گردشگری غرب اصفهان ایجاد شود، تصریح کرد: در این محور، پتانسیل‌های گردشگری زیادی، چون مسجد جامع قبلتین همچنین دو حمام کوچک و بزرگ در مجاورت یکدیگر معروف به حمام چهل ستون و زورخانه رهنان وجود دارد که احیای آن‌ها باعث هویت بخشی و جذب گردشگر به این منطقه میباشد.

وی در بازدید از حمام تاریخی رهنان اظهار داشت: منطقه ۱۱ با هویت ۱۴۰۰ ساله باید به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و تاریخی اصفهان مطرح شود و این میراث تاریخی برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بستنی رهنان در جشنواره سوئیس، حائز رتبه برتر شد، اظهار داشت: خانه بستنی و لبنیات رهنان در محور گردشگری رهنان ایجاد می‌شود تا گردشگران علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری بتوانند از این خوراکی معروف شهر رهنان هم لذت ببرند.

امیری با بیان اینکه مردم غرب اصفهان نیز باید به امکانات فرهنگی و تفریحی به آسانی دسترسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اولین سینمای غرب اصفهان در رهنان در حال ساخت است و پس از احداث آن مردم غرب اصفهان به راحتی می‌توانند به سینما دسترسی داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در پایان گفت: در منطقه ۱۱ توسعه و افزایش خدمات شهری به شهروندان، افزایش سرانه فضای سبز در منطقه، روان سازی عبور و مرور در معابر، ایجاد و توسعه اماکن و فضا‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی و توسعه طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی را شاهد بودیم و باید با تلاش و جدیت در راستای چشم انداز‌های تعریف شده با هدف خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان گام برداشت.

انتهای پیام/ی




۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۱۱

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.