رفع مشکلات کارخانه صابون سازی

سرپرست فرمانداری خرمشهر بر رفع مشکلات کارخانه صابون سازی خرمشهر تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر در نشست بررسی موانع توسعه و سرمایه گذاری در خرمشهر بر رفع مشکلات کارخانه صابون سازی خرمشهر تاکید کرد و گفت: پی گیری مسایل و مشکلات واحد صنعتی صابون سازی خرمشهر که به دلیل ایجاد آلودگی شیمیای گرفتار مشکلات قضایی شده را از سوی دادگستری خرمشهر خواستار شد.

وی افزود: پیش از این از جاری شدن مواد شیمیایی ذخیره شده در این واحد صنعتی به سمت رودخانه پیش گیری شد و لازم است برای مواد شیمیایی که در این کارخانه وجود دارد فکر اساسی ارایه شود.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر راه اندازی مجدد کارخانه صابون سازی خرمشهر را لازم و ضروری خواند و گفت: این واحد صنعتی می‌تواند در رونق اقتصادی و اشتغال مردم خرمشهر تأثیر بسزایی داشته باشد.

کوروش مودت در بخش دیگری با بیان اینکه ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند رونق اقتصادی و اشتغالزایی به همراه دارد افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۰۰ هزار نفر تبعه عراقی از مرز شلمچه تردد کردند و قطعاً ورود اتباع عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر می‌تواند در رونق اقتصادی و معیشت مردم این منطقه تأثیر مثبتی داشته باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر ادامه داد: در ایام عید فطر بیشترین خرید اتباع عراقی از بازار شهرهای خرمشهر و آبادان بوده که باید تلاش کرد با ایجاد جذابیت بیشتر زمینه سفر اتباع عراقی برای خرید و تجارت به این منطقه را فراهم کرد.

مودت بر جذب سرمایه گذار به این شهر تاکید کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب سرمایه گذار و تسهیل در امر سرمایه گذاری در این شهر تلاش کنند.  

وی تسهیل در امر آبزی پروری را از دیگر مسائل و مشکلات تولید کنندگان دانست و افزود: علاوه بر این فعال سازی واحدهای دامپروری و افزایش تولید گوشت در خرمشهر لازم است.

سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر تکمیل میدان میوه و تره بار از سوی سرمایه گذار را یادآور شد و گفت: تکمیل میدان میوه و تره بار توسط بخش خصوصی ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد که باید در روند جذب سرمایه از طریق وام بانکی تلاش شود.

مودت با بیان اینکه باید راه اندازی خط تولید روغن کلزا در خرمشهر در دستور کار قرار گیرد، افزود: با توجه به افزایش کشت کلزا در خرمشهر راه اندازی خط تولید روغن کلزا می‌تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه مؤثر واقع شود.

در پایان این نشست بر جذب نیروی بومی کار در شرکت فولاد خرمشهر، راه اندازی مجدد واحد صنعتی صابون سازی و واحدهای دامپروری خرمشهر همچنین خط تولید روغن کلزا تاکید شد.

انتهای پیام/ د

مشکلات کارخانه صابون سازی خرمشهر

برچسب ها: اشتغال ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.