مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: اولین جشنواره فرهنگی، هنری و گردشگری ساحل نشینان کشور در چابهار برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره گردشگری ساحل نشینان کشور در چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث  فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: درک از جمله مکان‌هایی است که به عنوان نقطه مهم هدف گردشگری ظرفیت‌های فراوانی دارد و به عنوان پایلوت می‌تواند در توسعه پایدار منطقه تلقی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: قرار است زیرساخت‌هایی توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود که که در سفر اخیر معاون رئیس جمهور کلنگ یکی از این پروژه‌ها بر زمین خورد و این اقدام مقدمه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌هایی در آینده میشود تا سرمایه گذاران جذب و با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و فراهم کردن امکانات اولیه برای گردشگران حضور آن‌ها را بیشتر کنند.

وی بیان کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به چابهار بازدید‌ها و نشست‌های مختلفی صورت گرفت که رضایت فعالین گردشگری و سرمایه گذاران بخش خصوصی را به همراه داشت و دستاورد‌های خوبی از جمله توسعه صنعت گردشگری به لحاظ سرمایه گذاری در چابهار کنارک و درک را به همراه داشت.

جلالزایی گفت: توسعه سواحل مکران از مباحث جدی است که هم مقام معظم رهبری و هم مسئولان و دولتمردان به آن اهتمام می‌ورزند و سواحل مکران از جمله پروژه‌هایی است که توجه و نگاه بسیار مثبتی به آن معطوف شده و می‌تواند اقدامات خوبی را توسط دولت و بخش خصوصی به همراه داشته باشد.

باید با حضور مشاوران و افراد صاحب نظر در عرصه گردشگری و تولیدات آن از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و ... اتفاقات مناسبی صورت گیرد و آن‌ها را به صورت تحقیقی، یقینی و علمی پیش ببریم که باعث توسعه پایدار در منطقه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قطعاً سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از محور‌های اصلی در بحث گردشگری تلقی شده که به عنوان محور پایلوت قرار گرفته است بنابراین باید ظرفیت‌های موجود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: از مهمترین برنامه‌هایی که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است پیگیری برای برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند است تا بتوانیم آن را با یک هدف کاملا مشخص در جهت توسعه باعث گردشگری و شاخص‌ها و زیرساخت‌های آن برگزار کنیم

جلالزایی گفت: از برنامه‌های مهم دیگر در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان نیز برگزاری اولین جشنواره فرهنگی، هنری و گردشگری ساحل نشینان کشور در چابهار با محوریت ۷ استان ساحلی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان است که قرار است در این جشنواره هر شب یکی از این استان‌ها ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: قطعاً این دو برنامه تاثیرات زیادی در توسعه گردشگری استان و کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

چابهار میزبان گردشگری ساحل نشینان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار