نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند در صورتی که پیش از برگزاری انتخابات، دولت سرپرست ایجاد نشود انتخابات را تحریم خواهند کرد.

اگر پیش از انتخابات «اشرف غنی» از قدرت کنار نرود انتخابات را تحریم می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد در صورتی که تا چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دولت سرپرست ایجاد نشود و اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری باشد، انتخابات را تحریم خواهند کرد.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید می کنند که اشرف غنی با استفاده از امکانات مالی دولت، از هم اکنون دفاتر انتخاباتی باز کرده است، با عزل و نصب ها در صندلی های حکومتی حامیان انتخاباتی برای خودش جذب می‌کند و با مداخله در کار کمیسیون‌های انتخاباتی، برای تقلب در انتخابات 98 بسترسازی دارد.

شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیش از این طرحی برای تشکیل دولت سرپرست ارائه کرده بود زیرا مهلت قانونی دولت اشرف غنی از اول جوزا/ خرداد به پایان رسیده و دولت وی در حال حاضر با حکم دادگاه عالی به کار خود ادامه داده است.

تیم های انتخاباتی بارها هشدار داده اند که اگر به طرح آنها توجه نشود تظاهرات و حرکت های اعتراضی بزرگ راه خواهند انداخت.

عبدالله عبدالله، شریک 50 درصدی دولت وحدت ملی نیز اخیرا با انتقاد از عزل و نصب های اشرف غنی در هفته های گذشته گفته بود که اختیارات رئیس جمهور تا زمان برگزاری انتخابات باید محدود شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار