رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از سوختن بیش از ۱۷ هکتار از پوشش منابع طبیعی و مرتعی این شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،شهرستان لنده در فصل تابستان دارای آب وهوای گرم و خشک بوده که با فرا رسیدن فصل تابستان، فشار گرمای طاقت فرسا، بی دقتی کشاورزان در سوزاندن کاه و کلش و همچنین روشن کردن آتش با ورود گردشگران به طبیعت این شهرستان مهم‌ترین بلایای طبیعی برای از بین بردن پوشش گیاهی ومنابع طبیعی است.

سخت گذر بودن مناطق و وزش باد‌های شدید شعله‌های آتش را در عرصه‌های جنگلی و مرتعی لنده فوران‌تر می‌کند و بی رحمانه درختان تنومند را در خود می‌بلعد.

از زمان گرم شدن هوا تا به امروز ۳ فقره آتش سوزی جان پوشش مرتعی شهرستان لنده را گرفته و مراتع سبز را در دل گرمای خود سیاه و خاکستر کرده است.

آخرین آتش سوزی که در شهرستان لنده رخ داده جمعه ۲۴ خرداد ۹۸ تا به امروز عصر ۲۵ خردادماه ادامه داشته که نزدیک به ۵ هکتار از درختان و پوشش مرتعی طعمه حریق شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان لنده از لنده ضمن تایید خبر آتش سوزی نسه کوه بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده گفت: جمعه ۲۴ خرداد ماه با اطلاع رسانی به موقع مردم روستای موگرمون آتش سوزی نسه کوه اطلاع رسانی شد و نیرو‌های منابع طبیعی به موقع به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در دو ماهه اخیر ۳ فقره آتش سوزی رخ داده است، افزود: متاسفانه بیش از ۱۷ هکتار از پوشش مرتعی شهرستان لنده طعمه حریق شد.

محمدی بیان کرد: اولین اتفاق آتش سوزی در منطقه لارب از توابع شهرستان لنده بر دلیل برخورد صاعقه صورت گرفته که که سبب از بین رفتن ۵ هکتار از پوشش منابع طبیعی شد.

وی از دومین آتش سوزی در بادام کاری گچ لنده خبر داد و ادامه داد: متاسفانه به دلیل بی دقتی در آتش زدن زباله‌های شهرداری و سرایت آتش به محدوده طرح بادام کاری ۵ و نیم هکتار طعمه حریق شد.

محمدی خاطرنشان کرد: آتش سوزی نسه کوه بخش موگرمون دو روز ادامه داشته که به دلیل شیب تند و وزش باد و هم چنین کمبود نیروی انسانی سبب از بین رفتن ۷ هکتار از پوشش مرتعی شده است.

وی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی نسه کوه بخش موگرمون مشخص نیست، افزود: آتش با کمک نیرو‌های مردمی، بخشداران، بسیج و نیرو‌های هلال احمر و همچنین نیرو‌های خدوم منابع طبیعی اطفاء حریق شده است.

وی از مردم تقاضا کرد: هنگام مراجعه به اراضی جنگلی و مرتعی مراقب این گنجینه‌های خدادی و ارزشمند باشند و ضمن رعایت نکات ایمنی از روشن کردن آتش در پوشش مرتعی خوداری کنند.

انتهای پیام/پ

سوختن ۱۷ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان لنده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.