رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا گفت: این فراکسیون فراخوانی برای دریافت طرح‌هایی برای جایگزینی درآمد نفتی ارائه کرده است.

باید برای مقابله با تحریم دشمنان برای نفت جایگزین پیدا کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:‌ اخیرا فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تحریم‌های آمریکا به ریاست بنده تشکیل شده و ما به دنبال آن هستیم تا راهکارهایی را جهت جدا کردن اقتصاد کشور از نفت و کاهش درآمد ارزی حاصل از فروش آن پیدا کنیم.

وی افزود: فراکسیون مذکور به دنبال آن است که نقاطی که نقطه طعمه‌ای برای آمریکا و دشمنان برای تحریم است را شناسایی کند تا آنها نتوانند از این طریق به ما فشار وارد کنند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: درآمد ارزی حاصل از نفت یکی از موضوعات مورد تهدید است و دشمنان با محدودسازی فروش نفت به دنبال تحریم و ایجاد تنش در اقتصاد کشور هستند.

رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرموده‌اند که مکانیزم جایگزینی به جای درآمد نفتی در بودجه عمومی کشور در نظر گرفته شود که ما نیز به دنبال یافتن چنین راهکارهایی هستیم.

وی گفت: در شرایط فعلی شاهد احاطه نفت در اقتصاد کشور هستیم به نحوی که این امر مانع رشد بخش‌های دیگر کشور شده و ما باید با توجه به تهدیدها از درآمدهای نفتی عبور کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: فارغ از تحریم‌های نفتی نفت جایگاه خود را به مرور از دست می‌دهد و تکنولوژی برقی جایگزین آن می‌شود؛ همچنین ارتقای فناوری‌های جدید در حوزه‌های خورشیدی و تبدیل خودروها به خودروهای الکترونیکی باعث کاهش قیمت نفت خواهد شد و پیش بینی می‌شود که در سال 1414 نفت کاهش قیمت چشمگیری خواهد داشت.

رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا بیان کرد: شغل ملی ایرانیان فروش نفت است و ما باید محصول دیگری را جایگزین آن کنیم، لذا مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونت اقتصادی شورای عالی امنیت ملی و مرکز تحقیقات استراتژیک مطالعاتی را انجام داده‌اند همچنین مجلس به دنبال جمع کردن راهکارهایی است.

وی افزود: ما به مراکز آموزشی و پژوهشی فراخوان زده‌ایم که اگر طرح و پروژه‌ای در راستای جدایی اقتصاد کشور از نفت دارند به ما ارائه کنند و ما پروژه‌های قابل اجرا را به شورای هماهنگی اقتصادی و سران قوا می‌فرستیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: برای دریافت پروژه‌ها مدت زمان یک ماهه‌ای را تعیین کردیم و اگر پروژه قابل طرحی دریافت شود آن را به شورای سران سه قوه ارسال می‌کنیم.

رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا درباره ملزومات طرح‌ها و پروژه‌ها گفت: در این طرح باید عنوان منبع درآمدی، مزیت ایران در این منبع درآمدی، پیشینه و امکانات ایران در این منبع درآمدی و میزان و نحوه دسترسی بازار جهانی در این صنعت غالب قید شود و در نهایت و پس از بررسی و داوری، طرح‌های نهایی را جهت اجرا ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار