مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از پیوستن جامعه کارگری، کارآفرینی و تعاونگران استان به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،طهمورث داستان مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاهم نامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و با هدف پایش فشارخون افراد بالای ۳۰ سال، جامعه کار و تولید است.

وی افزود: این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، در تمامی کارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد از طریق مراکز خانه بهداشت کارگری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را اجرایی کرده است.

داستان بیان کرد: تمامی کارگران بالای ۳۰ سالی که در واحد‌های کارگری مشغول به کار هستند تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های علوم پزشکی تمامی کارگران در واحد کارگری استان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از خدمات مشاوره و سنجش بهره مند می‌شوند.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: هدف کلی این طرح افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان و افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری فشار خون بوده که کنترل و درمان به موقع فشار خون عامل مهمی در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی‌های کلیوی است.

در این زمینه نشست‌هایی با دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز برگزار شده است.

اجرای طرح ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در این استان آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه سال جاری نیز ادامه دارد.

بیماری فشار خون، در مراحل اولیه بیماری علامت ندارد، اما در مراحل بعدی علائمی مانند سردرد، عرق کردن، درد در قفسه سینه و احساس درد در دست چپ از نشانه‌های فشارخون بالاست.

فشار خون ۱۲۰ بر روی ۸۰ نرمال، ۱۲۰ تا ۱۳۹ بر روی ۸۰ تا ۸۹ در مرحله هشدار، و فشارخون ۱۴۰ بر روی ۹۰ فشارخون بالا دارد به عنوان بیمار ۱۸۰ تا ۱۱۰ مرحله بحران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/پ

پیوستن جامعه کارگری به طرح ملی کنترل فشار خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.