به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قادری با اشاره به اینکه تحول در دو سطح درون و بیرون شرکت اتفاق میافتد، افزود: تنوع بخشی به سرویسها با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و کسب و کارهای استارت آپی، متناسب با نیاز مشتریان؛ از مهمترین بخشهای این طرح است.
وی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح تحول، ۱۱ کمیته تخصصی تشکیل و فعال شده است، تصریح کرد: پایش و پیگیری ۹۰ پروژهای که به منظور پیشبرد "ستاب" تدوین شده است یکی از مهمترین ماموریتهای کمیته هاست، به همین دلیل از این پس، بیشترین اخبار و اطلاع رسانی شرکت ملی پست، پیرامون اقدامات و پیشرفتهای این کمیتهها خواهد بود.
عضو هیئت مدیره، افزایش ظرفیت عملیات شرکت، به روز شدن این عملیات مبتنی بر فناوری اطلاعات، بالابردن سطح انگیزه، حس ارزشمندی و مسئولیت پذیری کارکنان، تقویت کار گروهی و مشارکتی به جای فعالیتهای انفرادی را از مهمترین پیامدهای اجرای این طرح در دورن شبکه عنوان کرد.
او با اشاره به اینکه با پیاده سازی کامل این طرح، مشتریان طعم یک پست "به روز" و "متنوع" را خواهند چشید، افزود: میتوان ادعا کرد با تکمیل شدن طرح، به دلیل ارایه گسترده خدمات در بستر فناوری اطلاعات و فضای مجازی، پست تامین کننده و رابط فضای مجازی و فیزیکی کسب و کارها خواهد شد.
قادری زمان اجرای کامل طرح تحول دیجیتال و ستاب را دو سال ذکر کرد و اظهار داشت: تغییرات تدریجی و با مشارکت بخش خصوصی (در قالب فراخوان)، به ویژه در زمینه بازسازی زیرساختها انجام میشود.
وی همسو شدن کارکنان با روند این تحولات را یکی از بخشهای مهم طرح تحول عنوان کرد و افزود: تعریف شش پروژه در حوزه منابع انسانی و پنج پروژه در خصوص منابع فیزیکی در قالب کمیته مدیریت و توسعه منابع کلیدی (انسانی و فیزیکی) نشان دهنده اهمیت مسایل مربوط به کارکنان اعم از بازسازی ساختار مشاغل، رعایت تناسب شغل، ارزیابی عملکرد و آموزش مستمر است.
عضو هیئت مدیره با اشاره به وظایف حاکمیتی پست مبنی بر ارایه خدمات پایه پستی در سراسر کشور، گفت: اجرای طرح تحول نه تنها مغایرتی با این وظایف ندارد بلکه با متنوع سازی سرویس ها، به دنبال بهینه سازی، به روز کردن و افزایش ظرفیت این خدمات هستیم.
او ارایه خدمات دولتی را از دیگر بخشهای طرح تحول دانست و افزود: براساس تفاهم نامه جدیدی که بین پست و سازمان فناوری اطلاعات در حال انعقاد است، زیرساختهای پروژه سامانه کارپوشه ایرانیان توسط سازمان فناوری اطلاعات تهیه و اجرا و بهره برداری از آن به پست واگذار میشود به طوریکه پست، ارتباط مردم با دولت را از طریق این سامانه فراهم ساخته و بستر ارایه خدمات نیابتی سایر سازمانها و شرکتها در دفاتر پستی را گستردهتر میکند.
قادری با تاکید بر اینکه در حال حاضر جهت گیری اغلب پستهای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه به سمت اجرای طرح تحول دیجیتال و سکوی تجارت الکترونیک است، اظهار داشت: در منطقه خاورمیانه همزمان با ایران؛ دیگر کشورهای منطقه نیز اجرای این طرح را آغاز کرده اند.
انتهای پیام/