در آستانه ورود به پیک مصرف برق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه به سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان و تاسیسات مجهز شد.

احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی در بخشهای مختلف مصرف گفت: همه روسای نواحی و انبارهای نفت در شهرستانها ملزم هستند در مصرف برق،گاز و آب صرفه جویی کنند و باید در مقایسه با سال قبل روند کاهشی داشته باشند.

وی افزود:کلیه مراحل طراحی و اجرای سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان و تاسیسات توسط مهندسین همین منطقه انجام شده و در مجموع صرفه جویی قابل ملاحظه ای در بخشهای مختلف مصرف انرژی اعم از برق، آب و گاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

مجرد گفت: سیستم مدیریت هوشمند انرژی در حال حاضر، سیستم تامین روشنایی و سیستم تامین گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع را در کنترل خود قرار داده و هرگونه تغییر در آن توسط کارکنان امکان پذیر نبوده و بصورت متمرکز از طریق نرم افزارهای تحت اختیار خدمات مهندسی شرکت انجام می شود

مدیر شرکت نفت منطقه ارومیه گفت: کلیه سیستم های حرارتی ادارات تابعه و انبارهای نفت منطقه در شهرستانها به سیستم هوشمند مدیریت مصرف تجهیز شده و کنترل آنها بصورت متمرکز از مرکز استان انجام میگیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: آب گرم بهداشتی کلیه ساختمانهای اداری و تاسیسات نفتی از طریق انرژی های تجدید پذیر و بدون مصرف برق و یا گاز و از طریق نصب آبگرمکن های خورشیدی تامین می شود و در طول سال بالغ بر 10 ماه از سال سیستم حرارتی موتورخانه ها برای تامین آب گرم بهداشتی خاموش است.

مجرد یاد آور شد: استفاده درست و به جا از انرژی، نه تنها متضمن استمرار حیات و توسعه پایدار جامعه است بلکه منجر به بقاء انرژی برای همگان و نسل های آتی و مانعی برای تولید و گسترش آلودگی های زیست محیطی ناشی از مصرف نادرست انرژی خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

شرکت نفت منطقه ارومیه به سیستم مدیریت انرژی مجهز می شود

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.