ملکی‌فر گفت: با وجودی که در تحریم هستیم، اما راه صادرات بسته نیست، شرکت‌های دانش بنیان راه‌ها را در حوزه صادرات پیدا کرده‌اند.

با وجود تحریم‌ها راه صادرات بسته نیست/ ارائه تسهیلات ۲۶۹ میلیارد تومانی به کمک صندوق‌های پژوهش و فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری این صندوق و با اشاره به جزئیات بسته حمایتی شتاب دهنده‌ها و استارت آپ‌ها، اظهار کرد: استارت آپ‌ها چرخه عمر مشابه همدیگر را طی می‌کنند و به صورت تدریجی رشد می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از استارت آپ‌ها این است که از لحظه شکل گیری صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار آنها باشد و از آنها حمایت کند.

جزئیات حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از استارت آپ‌ها

ملکی‌فر درباره حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از استارت آپ‌ها، اظهار کرد: خدمات توانمندسازی بلاعوض، تسهیلات کم بهره برای بازسازی فضای استقرار آنها و تسهیلات تأمین سرمایه بذری از جمله حمایت‌هایی است که از لحظه ایجاد استارت آپ‌ها صندوق از آنها به عمل می‌آورد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: استارت آپ‌ها چند ماه پس از استقرار، نیازمند جذب سرمایه گذاران هستند و تاکنون ۲۶۹ میلیارد تومان کسب اعتباری از طریق ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری به استارت آپ‌ها ارائه شده است.

وی گفت: خدمات در ۴ حوزه تأمین فضای استقرار، تأمین تجهیزات فنی، تأمین خدمات توانمندسازی و تأمین سرمایه بدوی و سرمایه گذاری خطرپذیر است.

ملکی‌فر ادامه داد: در بخش تأمین فضای استقرار، تا سقف ۷۰ درصد هزینه‌های رهن فضا را به مدت حداکثر ۵ سال بدون بهره و وثیقه در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم، همچنین بازسازی و آماده سازی فضای استقرار و ارائه تسهیلات خرید فضا‌های دیگر از جمله خدمات ماست.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره بخش تأمین تجهیزات فنی، گفت: در این بخش تسهیلات کم بهره‌ای را ارائه می‌دهیم و در بحث تأمین خدمات توانمندی کمک‌های بلاعوض در قالب خدمات توانمندی و تأمین فضای رویداد‌های شتاب دهی را بر عهده داریم، در این حوزه از شهرداری کمک می‌گیریم.

وی درباره بخش تأمین سرمایه، گفت: در بخش تأمین سرمایه بدوی و سرمایه گذاری خطرپذیر، طرحی تحت عنوان "همسرمایه گذاری"، را صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستور کار قرار دارد.

گردهمایی ۲۰۰ استارت آپ  در حوزه فضایی

ملکی‌فر تصریح کرد: گردهمایی استارت آپ‌های حوزه فضایی برگزار می‌شود و در این گردهمایی ۳ روزه که با همکاری سازمان فضایی برگزار می‌شود، ۲۰۰ استارت آپ کنار یکدیگر می‌آیند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان در بخش صادراتی، گفت: با وجود آنکه کشور در تحریم به سر می‌برد، اما راه صادرات بسته نیست، شرکت‌های دانش بنیان با خلاقیت خود راه‌های خوبی را در حوزه صادرات پیدا کرده‌اند و صندوق از ۱۰ نمایشگاه محصولات ایرانی در کشور‌های دیگر حمایت می‌کند؛ تاکنون در ۳ کشور ترکیه، آذربایجان و چین نمایشگاه‌هایی برگزار شده است.

حمایت‌ها در مناطق محروم بیشتر از مناطق دیگر است

وی تصریح کرد: در راستای توسعه، فناوری‌های اولویت‌دار، برنامه‌های متعددی داریم و توانمندسازی در حوزه‌های مشاوره، آموزش، استاندارد و مجوز، رتبه بندی جوایز، حفاظت از مالکیت فکری، بازاریابی و شبکه سازی خدمات مختلفی ارائه می‌شود و حمایت‌ها در مناطق محروم بیشتر از مناطق دیگر است.

ملکی‌فر یادآوری کرد: برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی، تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال یا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرار داده‌ایم و حمایت‌ها در راستای بازدید از شرکت‌ها هم ۱۰ میلیون تومان است، همچنین در راستای حضور شرکت‌های دانش بنیان در پایگاه‌های صادراتی هم ۴۰ میلیون تومان تسهیلات مالی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار