برخورد قانونی با متخلفان انتقال آب های غیر مجاز از مزرعه ای به مزرعه دیگر

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم گفت: باکشاورزان متخلف در انتقال آب‌های کشاورزی از مزرعه به مزرعه دیگر به طور جدی برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد,,فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم و رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با تاکید بر مدیریت و استفاده صحیح از منابع آب، گفت: اولویت اصلی شورا‌ی حفاظت از منابع آب شهرستان برخورد قانونی با حفر چاه‌های غیر مجاز است و حفاظت از این منابع حیاتی وظیفه همه دستگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم در بخش کشاورزی شهرستان توسعه اقتصادی و مدیریت صحیح آن بسیار ضروری است.

فاضلی با اشاره به اهمیت آب افزود: اقتصاد شهرستان برپایه کشاورزی است و اگر شهرستان در حوزه‌ای توسعه یابد از محل درآمد بخش کشاورزی است.

فاضلی بیان کرد: خوشبختانه شهرستان خاتم امروز در بخش کشاورزی هم از از لحاظ سطح زیر کشت وهم از لحاظ تولید محصول و از جمله محصول باغی پسته که بیشترین سطح زیرکشت وتولید را در استان به خود اختصاص داده است، می‌تواند در اقتصاد کمک شایانی به استان و شهرستان کند.

فرماندار شهرستان خاتم تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از افراد پس از مسدود شدن چاه غیرمجازی که خود راه‌اندازی کرده‌اند دوباره اقدام به استفاده از آن می‌کنند باید مجدد نسبت به مسدود کردن آن اقدام شود و برخورد قانونی صورت گیرد.

برخورد قانونی با افراد سود جو طبق ماده ٢٧ قانون اساسی در انتقال آب از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر و تعیین زمان برای انسداد برداشت‌های غیر مجاز از مصوبات این نشست بود.
انتهای پیام/ص

برچسب ها: آب ، چاه غیر مجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.