با حضور جهانگیری؛

سامانه های نوین آبیاری در ۱۲۲۰ هکتار زمین کشاورزی خدابنده به بهره برداری رسید

با حضور معاون اول رئیس جمهوری سامانه‌های نوین آبیاری در یک هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خدابنده به بهره برداری رسید.

سامانه های نوین آبیاری در ۱۲۲۰ هکتار زمین کشاورزی خدابنده به بهره برداری رسیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان زنجان در شهرستان خدابنده حضور یافت و با شرکت در آیین بهره برداری از یک طرح آبیاری سنتر پیوت در مزرعه‌ای به وسعت ۱۸۰ هکتار در روستای توپقره شهرستان خدابنده، به صورت همزمان اجرای پروژه‌های سامانه‌های نوین آبیاری در یک هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی و چند طرح آبخیزداری این شهرستان را افتتاح کرد.

طرح آبیاری سنتر پیوت این مزرعه ۱۸۰ هکتاری متعلق به بخش خصوصی، با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال انجام شده که ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات بلاعوض دولتی تامین شده است.

سنتر پیوت (Center pivot) یکی از مکانیزه‌ترین سیستم‌های آبیاری تحت فشار است که در آن با یک دکل مرکزی ثابت در مرکز و مجموعه‌ای از آبپاش‌ها در یک مسیر دایره‌ای پخش یکنواخت آب در سطح مزرعه انجام می‌شود.

در این مزرعه ۱۸۰ هکتاری تجهیز شده به سامانه نوین آبیاری، زمینه اشتغال ثابت ۳۶ نفر فراهم شده است.

همزمان با این طرح، سامانه‌های آبیاری در سطح اراضی کشاورزی استان زنجان شامل ۶۰۲ هکتار در شهرستان سلطانیه، بیش از ۳۰۴ هکتار در شهرستان خدابنده، نزدیک ۶۰ هکتار در شهرستان ایجرود، بیش از ۴۹ هکتار در شهرستان ابهر، ۱۴۵ هکتار در شهرستان زنجان، ۱۹ هکتار در شهرستان طارم و بیش از ۳۸ هکتار در شهرستان خرمدره نیز به بهره برداری رسید.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تا کنون ۵۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده اند که تجهیز ۴ هزار و ۴۰۵ هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

اسحاق جهانگیری در سفر یک روزه به استان زنجان در ابتدا با حضور در شهرستان ابهر، کارخانه پاک حیات کیمیا پارس و خط تولید واگن مترو درون شهری ایریکو در این شهرستان را افتتاح کرد.

بازدید و بهره برداری از مجموعه گروه صنعتی گلرنگ و شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یک روزه است.

انتهای پیام/ز

بهربرداری ۱۲۲۰ هکتار زمین کشاورزی در خدابنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.