نایب رئیس مجلس عراق:

عراق هیچگاه حمایت‌های ایران را در دوران جنگ از مردم مناطق کردنشین عراق فراموش نمی‌کند

بشیر خلیل الحداد ارتباط میان ایران و عراق را فراتر از یک رابطه سیاسی دانست.

عراق هیچگاه حمایت‌های ایران را در دوران جنگ از مردم مناطق کردنشین عراق فراموش نمی‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر خلیل الحداد و هیأت همراه وی امروز- سه شنبه- با مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عراق دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های پارلمانی، دوجانبه و منطقه‌ای گفت وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تشکر از دعوت همتای خود، سفر هیأت پارلمانی عراق به این ایران را نشانگر روابط برادرانه میان دو کشور خواند و اظهار داشت: ارتباط میان ایران و عراق فراتر از یک رابطه سیاسی است. روابط ما ریشه‌ای دیرینه و برادرانه و بر پایه اعتقادات دینی و ایمانی بنا نهاده شده است.

نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق افزود: هیأت پارلمانی عراق به دنبال تعمیق روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی در عرصه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور است.

الحداد همچنین در این دیدار از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق در دوران مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری و پس از آن در تشکیل مجلس و دولت جدید عراق قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ملت عراق هیچگاه تلاش‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را در دوران جنگ از مردم مناطق کردنشین عراق فراموش نمی‌کند و تنها راه رهایی از جهنم ایجاد شده به دست رژیم دیکتاتور صدام حسین، مرزهای ایران بود و ما همواره قدردان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق بیان کرد: حفظ ثبات و امنیت عراق را در گرو حفظ ثبات و امنیت کشورهای همسایه بویژه ایران می‌دانیم و برای حفظ و حراست از تمامیت ارضی کشورمان، اجازه نخواهیم داد کشور ما سکوی تعرض به دیگر همسایگان باشد.

حداد همچنین بر همکاری و انتقال تجربیات پارلمانی یکدیگر، در حوزه‌های مختلف قانونگذاری کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها تاکید و ابراز امیدواری کرد که این تبادل اطلاعات بیش از پیش موجب توسعه و گسترش همکاری دو کشور شود.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت همکاری‌های دو کشور در روند تحولات و تأثیرات مهم آن در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه گفت: خوشبختانه روند بازگشت عراق به جایگاه طبیعی اش در منطقه و ایفای نقش مؤثر و سازنده در تحولات، روبه رشد است. این پیروزی بزرگی هم برای عراق و هم برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: عراق با اتکاء به ظرفیت‌های بالای ملی، دینی و راهبردی خود و با حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران بر توطئه‌ها فائق آمد و در کشور به عنوان دو شریک راهبردی با اقتداری بیشتر از گذشته مسیر موفقیت در آینده را طی خواهند کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وحدت و همبستگی میان مسلمانان منطقه و جهان اسلام را رمز موفقیت ملت‌ها در برابر زورگویی و زیاده خواهی آمریکا و دیگر کشورهای غربی بیان کرد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: ما به پیروی از کلام خداوند متعال در قرآن کریم که می‌فرماید مسلمانان با یکدیگر برادرند و با تبعیت از اسلام ناب محمدی، خواهان ارتباط با تمام کشورهای مسلمان منطقه هستیم و اگر اختلافات کنار گذاشته شود و همگی با هم متحد شویم، آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای غربی نمی‌توانند در امور منطقه دخالت کنند.

وی تصریح کرد: اقدامات خصمانه و راه اندازی جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حفظ ثبات و امنیت در منطقه است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق در ادامه با اشاره به بدعهدی و خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اقدامات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در اعمال فشار تحریم‌های اقتصادی به ملت ایران یادآور شد: درخواست مذاکره مجدد با ایران بی منطق و خلاف اصول بین المللی است.

پزشکیان افزود: کشوری که به هیچیک از معاهدات بین المللی پایبند نیست و به راحتی آن را نقض می‌کند، قابل اعتماد نیست. لذا هیچ‌گونه مذاکره مجددی با این کشور صورت نخواهد گرفت.

وی بر نقش مهم مراودات پارلمانی در تقویت و تحکیم روابط برادرانه در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های فی مابین در حوزه‌های مختلف اقتصادی، درمانی، فرهنگی و … بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار