رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل از خرید بیش از ۴۱ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسلام بهمنی نیا، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل با اشاره به خرید ۴۱ هزار و ۲۳ تن گندم از کشاورزان این شهرستان گفت: از این میزان محصول خریداری شده حدود ۱۸ هزار تن در هفتکل و بقیه در شهرستان‌های رامهرمز و باغملک تحویل مراکز خرید شدند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۷ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان هفتکل به کشت گندم اختصاص یافت تصریح کرد: با توجه به بارش مناسب، میزان برداشت گندم در این شهرستان با رشد چشمگیری داشت.

بهمنی نیا بیان داشت: در سال زراعی گذشته تنها ۲۰۰ تن گندم از سطح ۱۵ هزار هکتار زمین‌های زیر کشت این شهرستان برداشت شده بود و امسال شاهد یک رشد فوق‌العاده بودیم و به همین منظور آئین شکرگزاری برداشت گندم در هفتکل برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل دلیل این افزایش تولید را بارش مناسب در سطح این شهرستان دانست و اظهار کرد: در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی ۹۰ درصد سطح زیر کشت گندم در این شهرستان به بار ننشست.

به گفته این مقام مسئول، یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی هفتکل به کشت جو اختصاص یافته بود که در حدود ۲ هزار تن جو از آن‌ها برداشت شد، این در حالی است که در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی هیچ محصولی از این مزارع برداشت نشد.

انتهای پیام/گ

پایان خرید گندم از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.