سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد، گفت: سیگاری‌ها حدود ۱۳ سال از عمر خود را از دست می‌دهند و دچار انواع سرطان‌ها می‌شوند که شایع‌ترین آن‌ها سرطان ریه است.

سیدعلی اکبر موسوی ندوشن سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد, با اشاره به این مطلب که دخانیات عمده‌ترین عامل قابل پیشگیری بیماری‌ها به شمار آمده است و سیگار شایعترین، سخت‌ترین و بدترین نوع مواد دخانی است گفت: سیگاری‌ها حدود ۱۳ سال از عمر خود را از دست می‌دهند و دچار انواع سرطان‌ها می‌شوند که شایع‌ترین آن‌ها سرطان ریه است.

موسوی افزود: از هر ۱۰ نفر فرد مبتلا به سرطان ریه، ۹ نفر مصرف کننده دخانیات هستند و مصرف دخانیات را با سیگار شروع کرده اند.

موسوی با اشاره به این مطلب که ۷۰ درصد سیگاری‌ها مصرف این ماده دخانی را از جوانی آغاز کردند، گفت: عدم آگاهی، احساس آرامش کاذب، عدم نظارت خانواده، بیکاری، عدم اعتماد به نفس، مشکلات خانوادگی و خودنمایی مهمترین عوامل اعتیاد جوانان به سیگار به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مراکز عمومی نظیر کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها روزانه بین یک تا سه میلیون تومان بابت عرضه قلیان درآمد کسب می‌کنند گفت: متاسفانه علی رغم این درآمد بالا، با شناسایی و معرفی این مراکز به مراکز قضایی آن هم به صورت هر چند ماه یکبار، این مراکز تنها با مبالغ اندک ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی جریمه می‌شوند و طبیعی است که این عدد در برابر رقم درآمدی ناچیز بوده و بازدارنده نخواهد بود.

انتهای پیام/ص

شایع ترین عامل  سرطان ریه , سیگار است

برچسب ها: سلامت ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار