مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: آتش‌سوزی تپه‌های هگمتانه هیچ آسیبی به آثار تاریخی وارد نکرده است.

آتش‌سوزی تپه‌های هگمتانه آسیبی به آثار تاریخی وارد نشده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به آتش‌سوزی‌ که در تپه‌های هگمتانه رخ داد افزود:‌ این خبر آتش‌سوزی به گونه‌ای منتشر شده که گویا این اثر تاریخی آسیب خورده است.
وی ادامه داد: این بنا تاریخی حدود ۳۵ هکتار وسعت دارد که همواره عرصه محوطه‌های تاریخی بوده و در آن گیاهانی رویش دارند که بعد از مدتی خشک می‌شوند ولی با یک جرقه‌ای آتش می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: البته این اتفاق چندباری بوده که رخ داده است اما تلاش کردیم این اتفاقات را مدیریت کنیم و به لحاظ توپوگرافی و مسیرهای گردشگری چیدمان و شیوه‌های مختلف را کنترل کنیم.

مالمیرعنوان کرد:‌ سایر قسمت‌های کاوش‌نشده هگمتانه تحت کنترل هستند و آثار باستانی و میراث فرهنگی چندین متر زیر زمین بوده که آتش‌سوزی به آنها آسیب نمی‌رساند.
انتهای پیام/ج

آتش‌سوزی تپه‌های هگمتانه آسیبی به آثار تاریخی وارد نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.