۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبخیزداری این استان در سه بخش مکانیک، بیومکانیک و بیولوژیک اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری، حفاظت اراضی برای اجرای طرح‌های کاداستر و آفت زدایی، حفاظت فیزیکی شامل گشت و مراقبت، پیشگیری از حریق، مدیریت چرای دام، جنگل و مرتع و آموزش و ترویج هزینه می‌شود.

محمدی مقدم اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای ۱۲۰ طرح در ۳۰ حوضه آبخیز استان در سطح ۲۰۰ هزار هکتار هزینه شد.

وی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری در راستای کاهش روان آب‌ها، جلوگیری از سیل و فرسایش خاک و کاهش تخریب‌های منابع طبیعی، نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی و گسترش پوشش گیاهی مؤثر است.

محمدی مقدم با اشاره به پیشروی بیابان در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری گفت: از بین رفتن پوشش گیاهی، حضور دام مازاد در مراتع، بهره برداری بیش از حد از عرصه‌های جنگلی و مرتعی، تغییر کاربری عرصه‌های طبیعی به منظور مصارف کشاورزی و اجرای طرح‌های صنعتی و عمرانی از مهمترین عوامل بیابانی شدن مراتع و جنگل‌های می‌باشد.

انتهای پیام/ف

اجرای ۱۲۰ طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.