مهم‌ترین حوادث امروز بیست و نهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروزبیست و نهم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳ کیلو گرم شیشه در  شاهین شهر

سرهنگ "حسین بساطی" فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهراظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "اصفهان" و شهرستان "شاهین شهر" مطلع شدند ۲ سوداگر مرگ در حال انتقال محموله‌ای افیونی هستند که وارد عمل شدند.

وی افزود: خودروی سوداگران مرگ که یک سواری پژو بود شناسایی و متوقف شد که در بازرسی از آن ۳ کیلوگرم شیشه کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
سرهنگ بساطی اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

طرح "هر مامور پلیس یک آمر به معروف" در اصفهان اجرایی می‌شود

سردار "مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: تقریباً تمامی پلیس‌های دنیا برای خود شعار و سرودی دارند که اهداف و جهت گیری‌های آن‌ها را مشخص می‌کند.

وی افزود: پلیس نظام اسلامی ایران هم دارای سرودی برای خود است که در میادین مختلف توسط نیرو‌ها هم خوانی می‌شود که البته معتقدم این سرود ذکر و یک نوع عبادت است و باید همواره آن را تکرار کرد تا هیچگاه رسالت اصلی خود را فراموش نکنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در یکی از فراز‌های سرود ناجا آمده است که «ما دیده بان مرز و بوم کشوریم» گفت: هرچند که امروز مراقبت از مرز‌های جغرافیایی کشور در بستر مرزبانی ناجا تعریف شده، اما هر جامعه‌ای دارای مرز‌هایی غیر فیزیکی است و بایستی از آن‌ها مراقبت و دفاع شود.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: یک زمانی مرز‌ها تنها به جغرافیای فیزیکی خلاصه می‌شد، اما امروز مرز‌ها اقسام متفاوتی دارند و پلیس بایستی از آن‌ها نیز مراقبت و محافظت کند.

سردار معصوم بیگی یکی از این مرز‌ها را مرز‌های اخلاقی جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه در سرود نیروی انتظامی نیز به این موضوع اشاره شده و آمده "ما حامی حریم و دین و دفتریم" اظهار داشت: امروز ماموران ناجا هم به عنوان یک فرد مسلمان و هم به عنوان پلیس در تراز انقلاب اسلامی در حوزه مراقبت از مرز‌های اخلاقی جامعه و امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند.

وی سپس از طرحی ابتکاری تحت عنوان" هر مامور پلیس یک آمر به معروف" در فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد و گفت: در حدیث داریم که امر به معروف و نهی از منکر باعث پیشرفت و توسعه جامعه می‌شود و چنانچه این فریضه به فراموشی سپرده شود آن جامعه رو به انحطاط می‌رود.

سردار معصوم بیگی، خاطر نشان کرد: براساس این طرح تمامی ماموران موظف هستند ابتدا خود و سپس آحاد جامعه را امر به معروف و نهی از منکر کنند و به هیچ عنوان از یک مامور پلیس نظام اسلامی پذیرفتنی نیست که در مقابل عمل ناپسند و ناشایست سکوت کرده و وظیفه شرعی خود را به جا نیاورد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی از ویژگی‌های این طرح را مراقبت ماموران از خود و متعالی شدن آنان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر ما که مسئول مراقبت از مرز‌های فرهنگی کشور هستیم خودمان در این بخش کامل نباشیم، اگر ما که مسئول مرز‌های اخلاقی جامعه هستیم خدای ناکرده خودمان متخلق به اخلاق حسنه نباشیم و اگر ما که مسئول نظم و ترافیک و اعمال قانون هستیم خودمان قانون را در خود نهادینه نکرده باشیم نمی‌توانیم به خوبی از این مرز‌ها مراقبت کنیم.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: ممکن است در جامعه افراد قانون گریزی وجود داشته باشند که البته ماموران نیروی انتظامی با سرپنجه‌های قوی خود با آن‌ها مقابله می‌کنند، اما بایستی خودشان نیز همواره عامل به قانون باشند و این موضوع لازمه تحقق پلیس در تراز نظام اسلامی است و یک مامور پلیس نظام اسلامی هرگز نمی‌تواند و نباید ذره‌ای از قانون و اخلاق عدول کند و البته شأنیت و جایگاه پلیس هم چنین اجازه‌ای را به او نمی‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز عرصه نظم و امنیت بیان کرد: آن‌ها عاشقانه و سرافرازانه جان خود را در راه امنیت و آرامش مردم نثار کردند و این مسئولیت ما را مضاعف می‌کند.

سردار معصوم بیگی، خاطر نشان کرد: به حمد الله امروز در نیروی انتظامی کشور و بالطبع در انتظامی استان اصفهان مجموعه‌ای از انسان‌های پاک، متعهد، خدمتگزار و مخلص وجود دارند و هوشیارانه و هوشمندانه از ارزش‌های مردم حفاظت و حراست می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان مسئولیت دیگر دستگاه‌ها را در این حوزه متذکر شد و اظهار داشت: همه دستگاه‌های ذی ربط بایستی به وظایف خود عمل کنند.

کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در نایین

سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی نایین گفت: پلیس امنیت عمومی شهرستان نایین به یک دستگاه کشنده ولو مشکوک و نسبت به توقیف آن اقدام نمودند.
وی افزود: راننده این دستگاه کشنده ۵۱۴۰ لیتر گازوئیل قاچاق را زیر بار قانونی سیمان جاسازی کرده که ماموران موفق به کشف آن شدند.

فرمانده انتظامی نایین با اشاره به گازوئیل کشف شده گفت: این مقدار در ۲۰ عدد بشکه ۲۲۰ لیتری و ۳۷ گالن ۲۰ لیتری جاسازی شده بود که راننده دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان شد.

این مقام انتظامی در پایان افزود: برخورد قاطع و قانونی با قاچاق سوخت توسط پلیس شهرستان نایین در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.
 

کشف ۱۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در "اردستان

سرهنگ "غلامرضا هاشمی زاده" فرمانده انتظامی شهرستان اردستان اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان "اردستان" حین اجرای طرح ایست و بازرسی خودرو‌های مشکوک در محور "اردستان-نطنز" ۵ دستگاه اتوبوس مسافربری و یک کامیونت را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۴۷ دستگاه دوچرخه، ۸۰۰ ثوب پوشاک، ۵۷۶ عدد لوازم بهداشتی کودک، ۱۸ حلقه لاستیک خودرو، ۴ دستگاه موتور آب، ۸۲۰ قطعه لوازم خودرو، ۱۱ عدد تخت خواب بادی، ۵ عدد بالشتک بادی، ۴ عدد بارانی، ۳ عدد چکش کوهنوردی، ۱۸ تخته پتو، ۲۰ بسته گل مصنوعی، ۱۷۵ جفت کفش، ۱۰ عدد کیسه خواب، ۸ تخته چادر مسافرتی، ۷۰ عدد سرسوئیچی، ۵۵ عدد چسب و ۶ بسته رول پلاستیکی خارجی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: رانندگان خودرو‌ها مدارک گمرکی مربوطه را ارائه ندادند که خودرو‌ها و محموله‌های کشف شده توقیف شدند.

سرهنگ هاشمی زاده با اشاره به اینکه ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده، اظهار داشت: در این رابطه ۶ راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در پایان خاطر نشان کرد: مقابله با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه به صورت ویژه در دستور کار پلیس است و نیروی انتظامی با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می‌کند.
 

دستگیری سارقان حرفه‌ای از اماکن دولتی در کاشان

سرهنگ علی پورکاوه، فرمانده انتظامی کاشان، گفت: در پی شناسایی چندین مورد سرقت سیم برق و ترانس چاه‌های آب منطقه‌ای در سطح شهر مشکات دستگیر سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری مشکات این شهرستان قرار گفت.

وی، افزود: بلافاصله در این زمینه پرونده تشکیل و تحقیقات وسیعی توسط ماموران انجام شد و سرانجام با انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی ماموران موفق شدند دو نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

به گفته وی، متهمان در بازجویی‌های انجام شده، در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند، اما با مواجه شدن با دلایل و مدارک در نهایت به ۶ مورد سرقت ترانس و سیم‌های برق از چاه‌های آب آشامیدنی در سطح شهر مشکات اعتراف کردند.

شایان ذکر است: تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.