سرمربی تیم شهرداری بم گفت: تیم بم ۶ سال متوالی است که عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان را از آن خود می‌کند، اما فدراسیون در این مدت هیچ امتیاز خاصی برای ما قائل نشده است.

مرضیه جعفری سرمربی تیم شهرداری بم در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: امسال هم شهرداری بم برای ششمین سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان را از آن خود کرد، اما متاسفانه تا به امروز در این سال‌ها فدراسیون هیچ امتیازی برای تیم ما قائل نشده است.

جعفری: فدراسیون فوتبال برای تیم قهرمان کاری نکرد/ کاش فدراسیون لااقل ما را به یک تورنمنت خارجی می‌فرستاد

او تصریح کرد: با این راه و روشی که فدراسیون در بخش بانوان پیش گرفته است دیگر هیچ انگیزه‌ای برای بازیکنان من نمی‌ماند که با شور و اشتیاق بالا در سال‌های آینده نیز به فکر کسب عنوان قهرمانی لیگ باشند، چون در این سال‌ها که قهرمان شدند هیچ اتفاق خاصی برای آن‌ها رخ نداد و فدراسیون هم هیچ تمهید خاصی را برای آن‌ها در نظر نگرفت.

فدراسیون باید یک تورنمنت برون مرزی برای ما در نظر می‌گرفت

جعفری افزود: در این سال‌ها هیچ وجه نقدی هم به عنوان جایزه و ایجاد انگیزه به شهرداری بم داده نشد، اما من از فدراسیون درخواست دارم که به عنوان پاداش کسب مقام اولی که ما در لیگ ۹۷-۹۸ به دست آورده ایم، تیم ما را به یک تورنمنت برون مرزی بفرسد. این چنین جایزه‌ای محرکه تلاشی برای تیم‌ها می‌شود که یک سال برای قهرمانی زحمت بکشند. اما وقتی هیچ ارزشی برای تیم اول در نظر گرفته نشود به مرور بازیکنان دلسرد می‌شوند.

تکرار قهرمانی سخت‌تر از کسب آن است

سرمربی شهرداری بم گفت: امسال شرایط لیگ سخت‌تر بود و بازی‌ها با کیفیت بالاتری برگزار می‌شد، نتایج مسابقات هم به گونه‌ای قابل پیش بینی نبود تیم ما با برنامه ریزی‌ها و تمرینات مداومی که داشت توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد. بازیکنانم در تمام این مدت تمرینات سخت و فشرده‌ای را پشت سر می‌گذاشتند.

حامیان مالی به خاطر طولانی شدن لیگ اذیت شدند

او افزود: امیدوارم در سال‌های آینده مدت زمان لیگ بانوان کوتاه‌تر شود، زیرا امسال با طولانی‌تر شدن مسابقات بانوان خیلی از حامیان مالی تیم‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور اذیت شدند، تمام این بی نظمی‌هایی که در لیگ بانوان رخ داد به ضرر تیم ما شد حتی چهار تیم به خاطر مشکلات مالی نتوانستند به بم سفر کنند ما تمام این تیم‌ها را با گل آوراژ بالایی می‌توانستیم در خانه خودمان شکست دهیم، اما همین حاضر نشدن تیم‌ها در زمین بازی کاری کرد که بازیکنان من از شرایط مسابقه به دور باشند وقتی با شهرداری سیرجان مساوی کردیم بعد از ۶۲ روز وقفه بازی بعدی ما در لیگ انجام شد.

قرارداد بازیکنان در حد ۴۰ تا ۵۰ میلیون است

جعفری افزود: در لیگ امسال بازیکنانی در ترکیب تیم‌ها بودند که رده سنی پائین و جثه‌های ریزی داشتند، اما همین دختران کم سن و سال سرمایه تیم ملی هستند که وقتی بزرگ‌تر شوند تجربیات بالایی را کسب می‌نمایند. ما بازیکنان مستعدی در لیگمان داریم که بتوانند لژیونر شوند، اما یکسری کشور‌ها شرایط پوشش دختران ما را نمی‌پذیرند و از این نظر بازیکنان اذیت می‌شوند. بهتر است فدراسیون برای حمایت از فوتبال بانوان یک مبلغی را هر چند اندک از درآمد فوتبال آقایان کنار بگذارد و خودش به طور مستقیم برای حمایت از بانوان به تیم‌ها بدهد، فوتبال بانوان در ایران ورزش نوپایی است که نیاز به حمایت مسئولان دارد قرارداد دختران ما بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون است و یکسری تیم‌ها بعد از یک سال که بازییکن برای آن‌ها بازی کرده بد عهدی هم می‌کنند و پرداختی‌های آنان را تصویه نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید:

ناظمی: طبق قانون با متخلفان مسابقه ذوب آهن و شهرداری سیرجان برخورد می‌کنیم

خراسانی: سیرجانی‌ها زمین فوتبال را با رینگ کشتی اشتباه گرفته بودند

قرار دستور موقت برای بازیکنان فوتبال بانوان


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار