سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی هرند و تیران و کرون جز بالاترین مراکز در سطح بندی آموزشی استان اصفهان می‌باشد.

دکتر مهدی قیصری سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان در خصوص فعالیت مراکز آموزشی علمی کاربردی استان گفت: در حال حاظر ۳۱ مرکز وابسته به بخش خصوصی در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که از نظر علمی، آموزشی و تحقیقاتی عملکرد قابل قبولی دارند.

وی با اشاره به پالایش مدرسان رشته حقوق و عمران دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار داشت: ۱۴۶ مدرس در گروه حقوق فعال هستند که ۴۹ نفر از آن‌ها از قضات خبره بوده و نیازی به ارزیابی نداشته اند و مابقی مدرسین پس از ارزیابی رتبه بندی رتبه بندی شده اند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به ضرورت رتبه بندی اساتید دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت آموزش گفت: تعداد زیادی از مدرسین علمی کاربردی در رتبه‌های بالا قرار دارند، اما تعداد کمی که نتوانستند رتبه خوبی کسب کنند در یک ترم و یا یک درس خاص می‌توانند تدریس داشته باشند همچنین اولویت تدریس با مدرسانی است که در رتبه بندی، بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند.

قیصری ادامه داد: در فراخوان نهم جذب مدرسین، ظرفیت جذب کل استان ۲۲۷ نفر در ۵۶ گروه درسی بود که تعداد ۸۴۵ متقاضی در ۴۸ گروه درسی اعلام آمادگی کردند، از این تعداد ۲۸۸ نفر شرایط حضور در مصاحبه را داشتند و پس انجام مصاحبه ۷۰ نفر حذف شدند و مابقی در سه سطح عالی، بسیار خوب و خوب سطح بندی شدند که طبق همین سطح بندی در مراکز تدریس خواهند داشت.

وی افزود: اصفهان در پایش مدرسین نسبت به میانگین کشوری خوب عمل کرده و مدرسین نه تنها از طریق مصاحبه ارزیابی شده اند بلکه توسط روسای مراکز و مدیران گروه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان مراکز علمی کاربردی وابسته بخش خصوصی یا دولتی هستند که در استان اصفهان ۳۱ مرکز وابسته به بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. متولی هر مرکز آموزشی باید وزارت علوم تحقیقات باشد، در استان اصفهان ۱۰ مرکز علمی کاربردی وجود داشت که دستگاه‌های متولی آن‌ها وزارت خانه‌های دولتی بودند وبه دستور وزارت علوم و تحقیقات منحل شدند، رشته‌ها و دانشجو‌هایی که مراکز آن‌ها در آستانه تعطیل شدن است رها نخواهند شد و رشته‌ها را به مراکز جایگزین و معین انتقال خواهیم داد.

انتهای پیام/ی
 
 


فعالیت ۳۱ مرکز علمی کاربردی وابسته به بخش خصوصی در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.