برتری دموکرات‌ها بر جمهوری‌خواهان در نظرسنجی انتخابات کنگره آمریکا

نتایج یک نظرسنجی از برتری ۸ درصدی دموکرات‌ها بر جمهوری‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۰ کنگره آمریکا حکایت دارد.

برتری دموکرات‌ها بر جمهوری‌خواهان در نظرسنجی انتخابات کنگره آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی مشترک Economist/YouGov از برتری ۸ درصدی دموکرات‌ها بر جمهوری‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۰ کنگره آمریکا حکایت دارد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد ۴۷ درصد رای دهندگان ثبت‌شده قصد دارند در انتخابات آتی کنگره به نامزد‌های دموکرات حوزه‌های انتخاباتی خود رای بدهند. ۳۹ درصد نیز اعلام کردند به جمهوری خواهان رای خواهند داد. ۱۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفتند هنوز مطمئن نیستند به چه کسی رای خواهند داد.

۵۱ درصد رای دهندگان زن گفتند به دموکرات‌ها رای خواهند داد. ۳۵ درصد از آن‌ها نیز به جمهوری خواهان رای می‌دهند. این در حالی است که ۴۵ درصد رای دهندگان مرد به جمهوری خواهان و ۴۲ درصد از آن‌ها به دموکرات‌ها رای خواهند داد.

دموکرات‌ها در میان رای دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار‌ها نیز برتری بیش از ۱۰ درصدی داشتند. این در حالی است که در میان رای دهندگان مرد، جمهوری خواهان با ۴ درصد از دموکرات‌ها پیش بودند.

در این نظرسنجی، شرکت کنندگان ۱۸ تا ۶۴ ساله حامی دموکرات‌ها بودند و در میان شرکت کنندگان ۶۵ سال و بالاتر، جمهوری خواهان از برتری ۹ درصدی برخوردار بودند.

این نظرسنجی از ۱۶ تا ۱۸ ژوئن سال جاری میلادی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کنگره ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار