معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تشکیل مجمع ملی ازدواج خبر داد.

راه اندازی مجمع ملی ازدواج در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدمهدی تندگویان ، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در اولین دوره ملی توانمندسازی فضای مجازی و رسانه و هشتمین گردهمایی مسئولان امور جوانان کشور گفت: تندگویان گفت: یکی از مهمترین برنامه های حوزه جوانان در سال جاری است که برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود.

وی گفت: اقدام های تاثیرگذار و مثبت این تشکل ها به صورت مردمی و براساس توانمندی جوانان نخبه و فعال انجام می شود.

وی افزود:تا پایان امسال نیز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به زوج های جوان پرداخت می شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ تشکل مردم نهاد حوزه جوانان در عرصه های مختلف سطح کشور فعالیت دارند افزود: این تعداد تشکل در قالب مجامع استانی سمن های جوان فعالیت می کنند و اکنون به هویت واقعی رسیده اند.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر تشکل های جوان در امور کشوری، اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد امور جوانان در فاجعه سیل اخیر به بهترین شکل ممکن حاضر شدند و این فعالیت به صورت خودجوش و بدون حمایت دولتی بود.

معاون وزیر ورزش در امور جوانان با اشاره به فعالیت چشمگیر و گسترده تشکل های جوان در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: نوع و میزان فعالیتی که تشکل های در حوزه آسیب های اجتماعی دارند را حتی دولت توانایی انجام آن را ندارند.

تندگویان بیان کرد: این تشکل ها در حوزه هایی نظیر زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، حاشیه نشینی شهری و سایر آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به رعایت نکردن اخلاق در فضای مجازی گفت: در موضوع فضای مجازی و رسانه بحث اخلاق رسانه ای مغفول مانده و بداخلاقی های که مدیران سیاسی وجود دارد بخشی از فرهنگ رسانه ما را سخیف کرده و باید دوباره اخلاق را به فضای مجازی برگردانیم.

تندگویان گفت: فیلتر کردن فضای مجازی بدترین برخورد با فضای مجازی است و آیا فیلتر کردن فیسبوک با این تعداد عضو درست است، فیلتر کردن یعنی ما خوب های خود را از این فضا حذف کردم و در اختیار دشمنان قرار داده ایم.

معاون وزیر ورزش و جوانان همدان با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در برجسته سازی فعالیت تشکل های مردم نهاد استان های کشور گفت: انتظار داریم رسانه ها در فعالیت سمن ها اطلاع رسانی مطلوب داشته باشند.

وی افزود: دستاوردهای جوانان در رسانه ملی و استانی و نیز خبرگزاری ها آن گونه که باید به چشم نیامده و توجه به این حوزه تحقق گام دوم انقلاب مبنی بر ایجاد امید، انگیزه و نشاط است که مقام معظم رهبری تاکید فراوان به این بخش دارد.

تندگویان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب امیدوارانه به جوانان توجه جدی دارند در حالیکه برخی بیگانگان سعی دارند ملت ایران را نا امید نشان دهند.

وی جوانان ایران را نجات دهنده کشور دانست و گفت: در جنگ امروز اعتماد به جوانان کشور در عرصه های مختلف مدیریتی، اجرایی، فرهنگی و هنری تنها راه نجات است.

تندگویان گفت: جوانان ما در دفاع مقدس نیز توانستند دنیا را شکست دهند و امروزه نتیجه آنان دیده می شود و اکنون انقلاب اسلامی را سرپا و استوار نگه داشته اند.

انتهای پیام/ا

راه اندازی مجمع ملی ازدواج در کشور

برچسب ها: ورزش ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار