مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به صنایع دستی تحقق خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سیاست سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی روستا‌ها و در گام بعدی ثبت جهانی است چرا که با ثبت جهانی روستاها، زمینه معرفی آثار تاریخی یا صنایع دستی به دنیا فراهم می‌شود و روستا‌ها از طریق ثبت جهانی به مقصد تور‌های گردشگران خارجی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی  از مسیر‌های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع دستی است، بیش از ۳۶۰ رشته صنایع دستی داریم و از نظر تعدد و تنوع هم ردیف با کشور‌های چین و هند هستیم و در عین حال بیش از ۸ هزار هنرمند در استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ۶۷۰۰ روستا دارد که ۳۴۰۰ روستا خالی از سکنه شده‌اند و ۳۳۰۰ روستا دارای سکنه است، توجه به صنایع دستی می‌توانست به جلوگیری از خالی شدن سکنه این روستا‌ها کمک کند.

مکرمی فر افزود: آمادگی داریم در هر کدام از صنایع دستی که در شهرستان‌ها و روستا‌های استان ظرفیت وجود دارد آموزش داده و تسهیلات پرداخت کنیم، سال گذشته نیز حدود ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: فروشگاهی متمرکز برای فروش صنایع دستی نداریم و با وجود اینکه ۷۰ شرکت تعاونی روستایی در استان فعال هستند، اما یک فروشگاه صنایع دستی نداریم.
 

سازمان تعاون روستایی پتانسیل بالایی دارد

 
محسن اسفندیاری مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سازمان تعاون روستایی استان حدود ۷۰۰ تشکل را در اختیار دارد و ۶۰۰ هزار نفر در اتحادیه‌های استان و شهرستانی و تعاونی‌های تولید، کشاورزی عضویت دارند.

وی ادامه داد: این سازمان پتانسیل بالایی دارد و در صورتی می‌تواند به فعل درآید، که از ظرفیت دیگر سازمان‌ها ، نهادها و دستگاه‌ها استفاده کنیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در بحث اشتغال خانگی و مثلث اقتصادی تبیین شده از سوی استاندار تشکل‌های ما در شهرستان‌ها می‌توانند همکاری و نقش فعالی داشته باشند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.