معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۱ مورد ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی ملی استان اردبیل تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان یکی از شوراهای فعال در استان است و برخی از ایده‌های این شورا به عنوان طرح‌های برتر در مرکز پذیرفته شده و در سطح ملی به اجرا در آمده است.

وی افزود: اهمیت موضوع ایجاب می‌کند تا این شورا فعالیت خود را به صورت جدی و با اهتمام ویژه ادامه دهد.

خدادادی با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر در کشور گفت: پوشش گیاهی و مراتع یکی از عوامل اصلی جلوگیری از وقوع سیل و کاهش خسارت‌های  آن است بنابراین باید اصل پیشگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی همواره از اولویت‌های مردم  و مسئولان باشد و دستگاه قضایی استان نیز همواره از اقدامات قانونی  نهادها و دستگاه‌ها در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی حمایت می‌کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با ارایه گزارش عملکرد سه ماه نخست امسال افزود: در این مدت ۳۰۵ فقره پرونده تشکیل شده و با ۳۰۴ نفر متهم نیز برخورد شده است که اقدامات پیشگیرانه در این مدت یک هزار و ۴۵۱ مورد بوده و ۱۳۱ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی انجام شده است.

خدادادی اظهار کرد: ۱۵۷ مورد اجرای حکم در این زمینه صورت گرفته و برای ۸۲۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سند مالکیت صادر شده است و نیز در این مدت یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان به بیت‌المال اعاده شده است.

وی بیان کرد: جلسات این شورا به طور منظم و مستمر برگزار خواهد شد و اجازه هیچ گونه تخریب، تصرف و تعرض با اراضی ملی و منابع طبیعی داده نخواهد شد و دستگاه قضایی استان با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ع

صدور سند مالکیت برای ۸۲۷ هکتار از اراضی ملی اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.