مدیر کل تعاون استان مرکزی از تخصیص ۹۰ درصد رقم ابلاغی مشاغل روستایی این استان خبر داد.

تخصیص ۹۰ درصد رقم ابلاغی مشاغل روستایی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آبایی مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال این استان گفت: از ۳۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلاتی که برای مشاغل روستایی استان مرکزی ابلاغ شده تاکنون۲۸۰ میلیارد تومان معدل ۹۰ درصد آن تخصیص یافته است.

آبایی افزود: در این خصوص کمیته‌های فنی شهرستان‌ها و استانی استان مرکزی طرح‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند و در نهایت هزارو۹۵۳ طرح مورد تایید قرار گرفته و به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: تا به امروز بانک‌های عامل هزارو ۳۶۸ طرح را تایید کردند و به آن‌ها تسهیلات تعلق گرفته و رقم ۱۶۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده و پیش بینی می‌شود ۲هزارو ۸۱۸ فرصت شغلی جدید در روستا‌ها ایجاد شود.

قانون بهبود محیط کسب و کار در استان مرکزی به خوبی اجرا نشده

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم گفت: بدون هیچ گونه تردیدی قانون اعمال ماده ۱۶ همان قانون بهبود محیط کسب و کار در استان مرکزی به خوبی اجرا نشده و باید تقسیم بندی کار‌ها صورت گیرد و همه امور به اتاق اصناف واگذار نشود.

آقازاده افزود: باید طرح‌ها ارائه شود و تا جلسه آینده راهکار‌های اجرایی برای این قانون اجرایی شده ومسئولیت نهاد‌ها و شهرستان‌ها نیز مشخص شود.

وی تصریح کرد: قانون بهبود محیط کسب و کار فرصت بسیار خوبی برای اشتغال موقت و پایدار است و اتاق اصناف می‌تواند در این زمینه موتور محرک باشد و سازمان‌های دیگر از جمله سازمان‌های سمت و تامین اجتماعی نیز می‌توانند همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.