۷۵ درصد منابع طبیعی ملی استان مرکزی عرصه مرتعی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: درصد منابع طبیعی ملی این استان عرصه مرتعی است.

۷۵ درصد منابع طبیعی ملی استان مرکزی عرصه مرتعی است رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در سطح استان مرکزی ۲ میلیون هکتار منابع طبیعی ملی وجود دارد که از این میزان یک و نیم میلیون هکتار عرصه‌های مرتعی را تشکیل می‌دهد.

فتحی افزود: منابع طبیعی شامل کوه‌ها جنگل‌ها اراضی بیابانی مراتع رودخانه‌ها تالاب و کویر استو ۷۵ درصد ارزش مراتع به ارزش زیست محیطی آن‌ها و گیاهان دارویی حفظ آب حفظ خاک و کنترل فرسایش از فواید مراتع است.

بیش از ۵۲ درصد از سطح کشور را مراتع تشکیل می‌دهد

مرادی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هم گفت: بیش از ۵۲ درصد از سطح کشور را مراتع تشکیل می‌دهد و ۷ هزار گونه گیاهی در قلمرو مراتع شامل ریواس آویشن درختچه‌ها رشد می‌کند.

آتش‌سوزی چالش و بحرانی که مراتع را تهدید می‌کند

صالحی کارشناس ارشد منابع طبیعی استان مرکزی هم گفت: آتش‌سوزی چالش و بحرانی است که مراتع را تهدید می‌کند که یا به صورت عمدی توسط گردشگران و یا به صورت طبیعی توسط شیشه‌های شکسته و رها شده در طبیعت با گرم شدن بیش از حد صورت می‌گیرد.

طبق آخرین نتایج عکس‌های هوایی اداره کل منابع طبیعی ۸۶ میلیون هکتار مرتع مورد استفاده دام در کشور وجود دارد که نیازمند مراقبت محافظت و مرتعداری است

انتهای پیام / ج

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.