در هفته گذشته احتمال حضور یک نوازنده ایتالیایی در ارکستر سمفونیک تهران خبرساز شد.

حضور رهبر ارکستر ایتالیایی در ایران منتفی شد/ اعتراض دوباره آقای خواننده به باندبازی در موسیقیبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به مهمترین اخبار هفته اخیر در حوزه موسیقی کشور اشاره می‌کنیم؛

آهنگساز رضا صادقی درگذشت

ساناز کریمی آهنگساز شناخته‌شده موسیقی که سابقه همکاری با خوانندگانی همچون رضا صادقی، محمد علیزاده، میثم ابراهیمی، و مسعود امامی را داشت، درگذشت. میلاد اکبری آهنگساز این خبر را منتشر کرد.

«میلاد اکبری» که به عنوان تنظیم‌کننده همکاری‌هایی با زنده‌یاد کریمی داشت، درباره جزئیات این اتفاق گفت: «حدوداً یک ماه پیش با ساناز کریمی دیدار داشتیم و هیچ نشانه‌ای از سرطان نداشتند و روحیه ایشان هم بسیار خوب بود. البته از مدت‌ها قبل به من گفته بودند که درد در ناحیه کتف خود دارند و پس از آزمایش‌های اولیه مشخص شده بود که این موضوع به کبد ایشان مرتبط است، اما دیگر در جریان جزئیات این موضوع قرار نگرفتم. به گفته اقوام نزدیک ساناز کریمی طی حدوداً ده روز اخیر بیماری سرطان کبد آن مرحوم به شدت وخیم شده بود و نهایتاً صبح روز جمعه بیست و چهارم خرداد از جمع ما رفتند.»
 
زنده‌یاد ساناز کریمی یکی از معدود بانوان موزیسین پاپ بود که طی سال‌های گذشته در آلبوم‌ها و قطعات زیادی نامش به عنوان آهنگساز به چشم می‌خورد. کریمی آهنگساز، نوازنده پیانو و کیبورد ایرانی دارای مدرک لیسانس صنایع، دانشگاه فنی تهران بود. او یکی از آهنگسازانی بود که بیشترین همکاری را با رضا صادقی انجام داد.

رضا صادقی ابتدا تصور می‌کرد این خبر، شایعه باشد، اما او پس از چند روز یک پیام درصفحه شخصیش گذاشت و به این موضوع واکنش نشان داد. در ادامه تصویر پست اینستاگرامی رضا صادقی را مشاهده می‌کنید.

آهنگساز رضا صادقی درگذشت / رهبر ارکستر یا مدل ایتالیایی به ایران نمی آید

حضور وزیر ارشاد در کنسرت کیهان کلهر

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه شب کنسرت کیهان کلهر را در تالار وحدت تماشا و با قدردانی از کلهر با این هنرمند گفتگو کرد.

آهنگساز رضا صادقی درگذشت / رهبر ارکستر یا مدل ایتالیایی به ایران نمی آید

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی و علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی نیز در این اجرا حضور داشتند.

رهبر ارکستر یا مدل ایتالیایی به ایران نمی آید

در حالی که رسانه‌ها از حضور «بئاتریچه ونیزی» رهبر ارکستر ایتالیایی در تهران و اجرای مشترک با شهرداد روحانی در ارکستر سمفونیک تهران خبر داده بودند، اواسط این هفته بنیاد رودکی اعلام کرد که این اتفاق حداقل در اجرای اخیر ارکستر سمفونیک رخ نمی‌دهد. در برخی رسانه‌ها حتی صحبت از این موضوع به میان آمده بود که «بئاتریچه ونیزی» سابقه چندانی در حوزه موسیقی ندارد و یک مدل است.

امید صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی ضمن تکذیب این ادعا به خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بحث مدل بودن این هنرمند بحث کاملاً اشتباهی است. این ادعا احتمالاً یک شیطنت رسانه‌ای است. ممکن است یک مجله مد به دلیل شهرت این هنرمند از او تصویری بگیرد؛ اما این دلیل نمی‌شود که «بئاتریچه ونیزی» مدل باشد. در ایران هم مجله‌ها از هنرپیشه ها تصاویری منتشر می‌کنند.

آهنگساز رضا صادقی درگذشت / رهبر ارکستر یا مدل ایتالیایی به ایران نمی آید

وی افزود: «بئاتریچه ونیزی» یک رهبر ارکستر شناخته شده است؛ اما در حال حاضر ارکستر سمفونیک برنامه مشترکی با این هنرمند ایتالیایی برای روز ۱۲ و ۱۳ تیر ماه ندارد. اجرای ارکستر سمفونیک با رهبری شهرداد روحانی روی صحنه می‌رود و ونیزی در این تاریخ، ایران نیست. البته بنا بود که برنامه مشترک وجود داشته باشد که در حال حاضر انجام نمی‌شود.

صدیق در پاسخ به این سوال که رسانه‌ای کردن همکاری مشترک روحانی با «بئاتریچه ونیزی» پیش از این در بلیت فروشی تاثیر داشته است، بیان کرد: الان در سایت ایران کنسرت اسم او نوشته نشده و فردی که می‌خواهد بلیت بخرد، در بلیت اسم شهرداد روحانی را به عنوان رهبر ارکستر می‌بیند. البته ممکن است به دلیل رسانه‌ای شدن همکاری مشترک «بئاتریچه ونیزی» با ارکستر سمفونیک ذهنیتی وجود داشته باشد و متناسب با آن فردی بلیت کنسرت را بخرد.

اعتراض دوباره معتمدی به باندبازی در موسیقی

به تازگی محمد معتمدی کنسرت خیریه‌ای را با یکی از مراکز خیریه تدارک دیده است. این کنسرت قرار است ۲۹ خرداد ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شود، معتمدی در نشست خبری این کنسرت اعلام کرد که پوستر این کنسرت در بیلبورد‌های خیابانی قرار می‌گیرد و به این شکل تبلیغات گسترده انجام می‌شود.

آهنگساز رضا صادقی درگذشت / رهبر ارکستر یا مدل ایتالیایی به ایران نمی آید

حالا این خواننده در صفحه شخصی خود اعلام کرد که با وجود تلاش‌های مختلف برای انجام تبلیغات خیابانی این کار میسر نشد. وی در صفحه شخصی اش نوشت:

دوستان خوبم سلام

انتظار بیست ساله شد و علیرغم تلاش‌های انجام شده امروز یکبار دیگر در آخرین مراحل از نصب بیلبورد کنسرت بنده جلوگیری به عمل آمد. البته کنسرت به قوت خود باقی است و این مشکل فقط مربوط به نصب بیلبورد کنسرت بنده جهت اطلاع رسانی می‌باشد. در سال‌های اخیر تقریبا تمام مسیر‌هایی که برای گرفتن بیلبورد به فکرمان می‌رسید امتحان کردیم و از بسیاری از افراد یا مسئولین موثر در این حوزه کمک گرفتیم، اما ظاهرا دامنه نفوذ کارتل موسیقی ایران بسیار گسترده‌تر از آن است که فکر می‌کنیم. از همه بزرگوارانی که تلاش کردند ممنونم به کمک شما مبارزه را ادامه خواهیم داد.

آهنگساز رضا صادقی درگذشت / رهبر ارکستر یا مدل ایتالیایی به ایران نمی آید

موزیسن فرانسوی درگذشت

فیلیپ زدار یکی از اعضای خانه موسیقی فرانسه بر اثر سقوط از یک پنجره درگذشت. وی ۵۰ ساله بود. تنها خبری که درباره این اتفاق منتشر شده از سوی مدیر برنامه‌های وی است که به گفتن این اکتفا کرده که وی با سقوط از پنجره یکی از طبقات بالای ساختمانی مرتفع در پاریس جان باخته است.

هیچ خبری از جزئیات این رویداد منتشر نشده است.

آهنگساز رضا صادقی درگذشت / رهبر ارکستر یا مدل ایتالیایی به ایران نمی آید

زدار که از دهه ۱۹۸۰ در صنعت موسیقی فعال بود در سال ۱۹۹۶ با همکاری هوبر بلانش-فرانکارد خانه موسیقی خود را با عنوان «کاسیوس» راه‌اندازی کردند.

فیلیپ زدار که در جنوب فرانسه بزرگ شده بود و از ابتدا شیفته موسیقی جَز بود، با همکاری جنبش «فرنچ تاچ» آلبوم تحسین شده «پانسول» را سال ۱۹۹۶ منتشر کرد که اکنون به عنوان یکی از نمونه‌های شاخص موسیقی فرانسه شناخته می‌شود.

وی از طریق «کاسیوس» در سال ۱۹۹۹ اولین آلبومش را با عنوان «ویرجین» منتشر کرد که در کشور‌های دیگر هم با اقبال رو به رو شد. آلبوم دیگری که این خانه موسیقی تولید کرد در سال ۲۰۰۲ با عنوان «صدای خشونت» با حضور استیو ادواردز ساخته شد و جایگاه نخست بیلبورد را کسب کرد.

زدار با چهره‌های مشهوری، چون فونیکس، کانیه، کت پاور و … کار کرده بود و جدیدترین آلبومی که این خانه موسیقی تهیه کرد، قرار بود جمعه (۲۱ ژوئن) منتشر شود.

مدیران جدید بنیاد فرهنگی هنری رودکی معرفی شدند

به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، سرپرستان جدید مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و معاونت برنامه ریزی و توسعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی با برگزاری یک مراسم تودیع و معارفه به طور رسمی معرفی شدند. در این رویداد با ابلاغ علی اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد، علیرضا حفیظی به عنوان سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی معرفی شد. در این مراسم از خدمات نعمت الله پایان، مدیر سابق این مجموعه قدردانی شد.

علیرضا حفیظی از جمله مدیرانی است که سابقه سال‌ها فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاونت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را دارد.

آهنگساز رضا صادقی درگذشت / رهبر ارکستر یا مدل ایتالیایی به ایران نمی آید

در این رویداد با قدردانی از حسن عمیدی معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های هنری بنیاد رودکی، نعمت الله پایان به سرپرستی این معاونت منصوب شد. عمیدی اخیراً به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات منصوب شده است.

انتهای پیام/

تازه ترین خبرها از موسیقی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار