مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: طبق برنامه ریزی، همه دام‌های سبک و سنگین با دریافت پلاک بین المللی با کد ۱۵ رقمی در یک سامانه جامع، هویت دار می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، مزیت طرح پلاک گذاری دام‌های سبک و سنگین را داشتن بانک اطلاعاتی دقیق جهت آمارگیری جمعیت دامی، اصلاح نژاد دام، میزان تولید گوشت قرمز و شیرخام و جلوگیری از قاچاق دام دانست و گفت: در این طرح دامداران موظف هستند ظرف مدت ۶ ماه دام‌های سنگین و ظرف مدت یک سال دام‌های سبک خود را هویت دار کنند، در غیر این صورت دامشان به عنوان دام قاچاق کشف و ضبط می‌شود.

وی با بیان اینکه با دریافت پلاک ۱۵ رقمی همانند شماره ملی تهمه هویت دام در یک سامانه ثبت می‌شود، افزود: اجرای طرح پلاک گذاری و ثبت در سامانه رایگان نیست و هزینه‌های این طرح شامل هزینه‌های پلاک، خدمات پلاک گذاری از لحاظ فنی و نیروی انسانی توسط دامداران پرداخت می‌شود.

رشیدی گفت: تسهیل در صادرات و واردات، فروش اینترنتی، برنامه ریزی در راستای بهبود سلامت را از دیگر اهداف اجرای این طرح می‌باشد و پس از اتمام طرح خرید، فروش و حمل و نقل دام بدون شماره ملی ممنوع است و به عنوان دام غیر بومی تلقی و از سوی مراجع ذی صلاح به عنوان دام قاچاق محسوب می‌شود.

انتهای پیام/چ

طرح هویت دار شدن دام ها در کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار