سیزدهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره شعر «تمداربیت» برگزار می شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سیزدهمین جشنواره شعر منطقه‌ای «تمداربیت» در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهتمام به پاسداشت و ارتقای ادبیات گویشی و بومی در سال «رونق تولید» در اردل برگزار می‌شود.

وی افزود: هشت استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، فارس و ایلام در این جشنواره حضور دارند.

کارگران اضافه کرد: توجه و اهتمام به گویش لری به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم زبان فارسی، ارج نهادن به شاعران پیشکسوت و معرفی و تشویق چهره‌های جوان و ایجاد وفاق و همدلی از محور‌های سیزدهمین جشنواره شعر منطقه‌ای «تمداربیت» است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش آئینی و آزاد ادامه داد: بخش آئینی با اولویت انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم، عفاف و حجاب، امام رضا (علیه السلام) و رونق تولید و بخش آزاد نیز با اولویت آداب و سنن و وحدت و انسجام اقوام، رزق حلال و قانون مداری است.

کارگران آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۶ مرداد ماه امسال بیان کرد و افزود: سیزدهمین جشنواره شعر منطقه‌ای «تمداربیت» ۲۳ مرداد ماه در سالن مهرگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونی ardal@farhangmail.ir و یا به دبیرخانه جشنواره واقع در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان اردل، خیابان علامه طباطبائی، مجتمع فرهنگی هنری مهرگان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

انتهای پیام/ف

آغاز فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی تمدار بیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار